Continental: Trzy lata usług Conti360°
Uruchomiony trzy lata temu program Conti360°Fleet Services dostępny jest już w 14 krajach i wciąż dynamicznie się rozwija. W Polsce już ponad 150 flot samochodowych korzysta z kompleksowych usług oponiarskich oferowanych przez ponad 100 warsztatów uczestniczących w programie Conti360°. – „Operatorzy flot coraz częściej szukają usług zapewniających ich pojazdom mobilność. Nasza oferta Conti360°Fleet Services zaspokaja tę potrzebę i umożliwia kalkulowanie kosztów z wyprzedzeniem”–tłumaczy Jacek Młodawski, Fleet Business Manager CVT. – 'Partnerskie podejście we współpracy z serwisami w ramach programu Conti360°pozwala stale podnosić jakość świadczonych usług. Zarówno szybkość obsługi zleceń awaryjnych na drodze, jak i świadomość wagi profilaktyki w postaci planowanych kontroli stanu ogumienia na pojeździe sprawia, że usługi sieci Conti360°są chętnie wybierane przez managerów flot. Naszym zadaniem jest jak najlepsze przygotowanie partnerów serwisowych do realizacji zleceń w każdym aspekcie’ –dodaje Jacek Młodawski. W przypadku problemu z oponami na drodze moduł ContiBreakdownService, oferowany w ramach programu Conti360°, skraca czas postoju. Usługa ta jest dostępna w całej Europie całodobowo przez 365 dni w roku. Ponieważ w transporcie liczy się przede wszystkim pewność i punktualność, popularność modułu ContiBreakdownService wzrosła o ponad 8%. W Polsce, sto serwisów przez całą dobę świadczy usługę ContiBreakdownService. Dzięki dobrej koordynacji ich pracy udało się skrócić czas potrzebny na usunięcie awarii ogumienia z 2:42 godz. w 2011 r. do 2:35 godz. w 2012 r. Dla firm transportowych oznacza to wymierne korzyści w zakresie roboczogodzin kierowcy i pojazdu oraz zadowolenie klienta z terminowej realizacji dostawy.
W ramach usługi ContiFleetCheck klienci mogą zdecydować się na powierzenie specjalistom Conti360°monitorowania zużycia opon przez cały okres eksploatacji aż do planowanego zakupu nowych. Moduł ContiFleetCheck pokazuje zachodzące zmiany w stanie zużycia i kondycji opon w czasie eksploatacji oraz dokumentuje podjęte działania w ramach bieżącej obsługi. ContiFleetReporting archiwizuje dla klienta wszystkie dane dotyczące opon, raporty stanu i analizy kosztów oraz zapewnia przejrzystość rozliczeń. Natomiast ContiCasingManagement to moduł obejmujący odbiór, kontrolę i zwrot zużytych opon do bieżnikowania lub recyclingu po zakończeniu ich pierwszego życia. Wraz z rozwojem sieci zwiększa się również ilość klientów i zrealizowanych zleceń. Sprzedaż opon w kanale flotowym rośnie dynamicznie, mimo ponad 20% spadku obrotów na rynku opon ciężarowych w 2012 r. W ubiegłym roku kilkadziesiąt nowych firm podpisało umowy z siecią Conti360°. Łącznie wykonano dla nich ponad 4 tys. zleceń. Zdecydowana większość odbyła się planowo w warsztacie, a tylko ponad 300 na drodze.- „Zależy nam na bezpieczeństwie na drogach, dlatego niezależnie od typu i marki opon zamontowanych na pojeździe, zapewniamy regularne sprawdzanie ogumienia przed wyruszeniem w trasę. Dzięki temu nasi klienci unikają wszystkich konsekwencji usuwania skutków awarii na drodze”- zapewnia Jacek Młodawski.