Continental: ContiTread do autobusów
Continental rozszerza swoją ofertę bieżników o pasybieżników do opon autobusowych Conti CityPlus HA3 i Conti Urban HA3 M+S. Nowewzory bieżnika dostępne są także w oponach autobusowych i do pojazdóweksploatowanych na placu budowy. W tym specjalna opona HDC1 (M) z płytszym wzorem bieżnika oraz bieżnikowana HTL 1 Eco Plusdo naczep, teraz dostępna także w rozmiarze 445/45 R 19.5.
Continental debiutuje na rynku z 3. generacją liniibieżników stosowanych w procesie bieżnikowania na zimno w postaci dwóch nowych opon: Conti CityPlus HA3 iConti Urban HA3, które zostały zaprojektowane specjalnie do użytku wtransporcie pasażerskim. Bieżnik Conti CityPlus HA3 posiada charakterystyczne,podłużne rowki zapewniające doskonałe prowadzenie i przyczepność na mokrejnawierzchni w ruchu dalekobieżnym. Dzięki nowej konstrukcji bieżnika ztrójwymiarowymi lamelami o pełnej głębokości, opona cechuje się zwiększonąprzyczepnością oraz doskonałą skutecznością hamowania przez cały okreseksploatacji opony.
Do swojej gamy opon bieżnikowanych na zimno do autobusówmiejskich, Continental dołącza bieżnik Conti Urban HA3 z oznaczeniem M+S (błotoi śnieg). Nawet podczas wyjątkowo intensywnego deszczu nowa mieszanka bieżnikaConti Urban HA3 i jego specjalna, opracowana z myślą o jeździe miejskiej,konstrukcja z głębokimi lamelami łączą optymalne prowadzenie z wyjątkowoniskim poziomem hałasu i wysokim komfortem jazdy.
Bieżnik HDC1, dzięki doskonałej trwałości i wytrzymałości wwarunkach ruchu na placach budowy, jest teraz także dostępny w wariancie (M).Nowy typ bieżnika jest nieco płytszy, niż w jej siostrzanym modelu, stanowiąctym samym korzystniejszą cenowo alternatywę do efektywnego wykorzystania wruchu na placach budowy, gdzie oczekiwania wobec bieżnika budowlanegosą nie co inne, niż w standardowych zastosowaniach budowlanych.
W segmencie transportu towarowego bardzo popularny wzórbieżnika HTL1 Eco Plus jest obecnie dostępny także w oponach do naczep wrozmiarze 445/45 R 19.5. Jest to odpowiedź Continental na rosnący popyt na opony do transportu towarów objętościowych – w segmencietym firma oferuje obecnie swoje niezwykle trwałe bieżniki ContiTreadprzeznaczone do bieżnikowania na zimno.
A ponieważ zima za pasem, Continental oferuje równieżbieżniki do opon zimowych przeznaczone do bieżnikowania na zimno. Do opon zimowych bieżnikowanychna zimno Continental oferuje profil HDW2 Scandinavia z oznaczeniem M+S,dostępny w bardzo popularnych rozmiarach ogumienia 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5i 295/80 R 22.5. Gama opon zimowych ContiTread została uzupełniona profilemzimowym HTW 2 SCANDINAVIA przeznaczonym do naczep i przyczep w rozmiarach385/65 R 22.5 oraz 385/55 R 22.5.
Wszystkie modele ContiTread oparte są na tych samych wzorachbieżnika, mieszankach i technologiach wykorzystywanych w nowych oponachContinental i charakteryzują się dość zbliżonymi parametrami do opon nowych, jednocześnie pozwalając na oszczędnośćkosztów i zasobów. Wszystkie bieżniki ContiTread? są zoptymalizowane pod kątemstosowania na karkasach Continental, ale można je stosować z bardzo dobrymskutkiem także na karkasach innych renomowanych producentów.
ContiTread jest częścią koncepcji modułowej ContiLifeCycle,w ramach, której koncern świadczy usługi w całym okresie eksploatacji ogumienia, począwszy od zakupunowej opony, poprzez opcjonalne pogłębianie bieżnika, proces gospodarowaniakarkasami, aż do bieżnikowania. Oprócz znacznych oszczędności dla klienta końcowego,bieżnikowanie jest także przyjazne środowisku, ponieważ cenne zasoby naturalne,takie jak ropa naftowa, kauczuk naturalny, czy woda, są zużywane w znacznie mniejszych ilościach. Proces bieżnikowaniapozwala znacznie ograniczyć emisję CO?, ponieważ pochłania on nawet do 70procent mniej energii w porównaniu z produkcją nowej opony.
„