ContiBusy na EURO 2012
Continental jest oficjalnym sponsorem i wyłącznym partnerem oponiarskim UEFA EURO 2012. Producent wyposaży autokary drużyn w swoje opony autobusowe klasy premium HSR 2 do bezpiecznego i komfortowego transportu zawodników podczas UEFA EURO 2012™. Rezerwy bezpieczeństwa opon autokarowych są istotnym czynnikiem, gdyż w czasie turniejów reprezentacje podróżują zwykle swoimi autokarami. Biorąc pod uwagę, że opony stanowią jedyne połączenie pomiędzy pojazdem i drogą, firma Continental ma znaczny wkład w bezpieczeństwo piłkarzy —imponujące, zważywszy na to, że powierzchnia styku nie jest większa od elektronicznego tabletu. Ponadto czterdzieści ContiBusów będzie kursować podczas UEFA EURO 2012™w czterech polskich miastach gospodarzach: Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i we Wrocławiu. Podczas turnieju UEFA EURO 2012™osiem zespołów rozegra swoje mecze grupowe w Polsce. Gdańsk i Warszawa będą gospodarzami dwóch ćwierćfinałów i jednego z półfinałów. Tysiące fanów futbolu z różnych krajów będzie dopingować swoje drużyny na stadionach i w strefach kibica. W dni meczowe ContiBusy będą wykorzystywane do przewozu kibiców i turystów z lotnisk i dworców na stadiony i do stref kibica. W pozostałe dni autobusy będą wspierały transport publiczny, ale nadal będą bezpłatne. Autobusy miejskie wyposażono w specjalną wersję opony HSU 1 EURO 2012 firmy Continental. Ma ona swój własny specjalny design ścian bocznych z piłkami oraz logo producenta w kolorze żółtym. Autobusy będą się zatrzymywać na specjalnych przystankach (przypominających ławki rezerwowych), gdzie w trakcie trwania rozgrywek hostessy udzielą przydatnych informacji nt. ContiBusów.
ContiBusy w Gdańsku
Kibice i turyści odwiedzający Gdańsk podczas nadchodzących Mistrzostw będą mogli skorzystać z bezpłatnej linii autobusowej Continental. Specjalne oznaczone ContiBusy zawiozą kibiców na gdański stadion, do centrum, a także Dworzec Główny i lotnisko im. Lecha Wałęsy. Przez cały okres trwania mistrzostw w Gdańsku kursować będzie 10 specjalnie oznakowanych autobusów miejskich Continental (jednego ze sponsorów UEFA EURO 2012 TM). W dni meczowe 10. 14. 18. i 22 czerwca kursować będą dwie linie ContiBusów, które zapewnią bezpłatny transport pomiędzy lotniskiem w Gdańsku Rębiechowie a stadionem i centrum miasta. Autobusy linii Lotnisko – Stadion będą kursowały na tej trasie 4 godziny przed meczem i 3 godziny po zakończeniu spotkania. W pozostałe dni ContiBusy pojadą na trasie: Lotnisko – Brama Wyżynna – Dworzec Główny. Będą odjeżdżały średnio co 10 minut i pokonanie całej trasy zajmie im około 25 minut. Wraz z ContiBusami uruchomiona zostanie bezpłatna aplikacja mobilna na smartphony zawierająca rozkłady jazdy ContiBusów, opisy zabytków i interesujących miejsc znajdujących się na trasach przejazdów oraz informacje na temat rozgrywanych meczów. Oprogramowanie będzie można pobrać za pomocą QR kodów znajdujących się na przystankach i w Strefie Kibica. Aplikacja wskaże też położenie najbliższego przystanku ContiBus. Linię będzie obsługiwał Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, który podpisał z Continentalem umowę na wynajem i obsługę 10 przegubowych autobusów –Mercedes Conecto LF G.
ContiBusy w Poznaniu
Kibice i turyści odwiedzający Poznań podczas EURO 2012 mogą korzystać z bezpłatnej linii autobusowej, łączącej strefę kibica ze stadionem. W dni pozameczowe, pojazdy kursować będą po centrum miasta. Podróż dodatkowymi liniami ułatwi mobilna aplikacja na telefony komórkowe, pozwalająca ustalić najbliższy przystanek i rozkład jazdy. Przez cały okres trwania Mistrzostw w Poznaniu kursować będą specjalnie oznaczone autobusy miejskie Continental, jednego ze sponsorów UEFA EURO 2012. W dni meczowe 10, 14 i 18 czerwca zapewnią one bezpłatny transport kibiców pomiędzy stadionem a strefą kibica na trasie: STREFA KIBICA – Solna – Niepodległości – Zamek – Bukowska – BUŁGARSKA – Grochowska – Bukowska – Niepodległości – Solna – STREFA KIBICA. W pozostałe dni wspomogą transport publiczny i będą kursować wokół centrum miasta przejeżdżając obok Zamku, Dworca PKP, Starego Browaru, Katedry oraz strefy kibica: STREFA KIBICA – Solna – Zamek – Dworzec PKP – Stary Browar – Kazimierza Wielkiego – Katedra – Garbary – Solna – STREFA KIBICA. ContiBusy będą odjeżdżały średnio co 10 minut i pokonanie trasy zajmie im około 40 minut. Dodatkowo przy strefie kibica ustawiony zostanie przystanek w kształcie ławki rezerwowych, na którym hostessy będą udzielały przydatnych informacji nt. ContiBusów. –„W dni meczowe strefa wokół stadionu oraz strefy kibica będą wyłączone z ruchu, ponadto cześć ulic w ścisłym centrum będę ograniczone dla ruchu przez cały okres mistrzostw. Pod sam Stadion Miejski nie będą wpuszczane samochody. Dlatego rekomendujemy korzystanie z komunikacji miejskiej, która dowiezie kibiców pod stadion wystarczająco blisko, by mogli się przespacerować. Takimi liniami są między innymi tramwajowe: 1, 6, 13 czy 15 oraz autobusowe: 50, 63, 91 i A, a także ContiBusy’ –powiedział Michał Prymas, pełnomocnik prezydenta ds. Euro 2012. Wraz z ContiBusami uruchomiona zostanie bezpłatna aplikacja mobilna na smartphony zawierająca ich rozkłady jazdy, opisy zabytków i interesujących miejsc znajdujących się na trasach przejazdów oraz informacje na temat rozgrywanych meczy. Oprogramowanie będzie można pobrać za pomocą QR kodów znajdujących się na przystankach i w strefie kibica.
ContiBusy we Wrocławiu
Dziesięć specjalnych ContiBusów wyjedzie na wrocławskie ulice w czasie UEFA Euro 2012 TM. Będzie można nimi bezpłatnie podróżować na trasie z pl. Grunwaldzkiego do Stadionu Miejskiego, a tuż obok Rynku stanie nietypowy przystanek w formie ławki rezerwowych ustawionej wewnątrz futbolowej bramki. Dodatkową linię przygotowała firma Continental, która przygotowała także specjalną wersję opony dedykowaną turniejowi, na której bokach wytłoczone zostały emblematy w kształcie piłek. Wyjątkowe autobusy będzie można łatwo rozpoznać dzięki nietypowemu oklejeniu, a na wszystkich przystankach na trasie pojawią się ich rozkłady jazdy. –„Podczas EURO 2012 najszybsze i najwygodniejsze będzie poruszanie się komunikacją miejską, ponieważ w wielu miejscach autobusy będą miały wytyczone dodatkowe, specjalne pasy, a na skrzyżowaniach posiadać będą pierwszeństwo. Ponadto w czerwcu uruchamiamy nowe linie komunikacji miejskiej. Dodatkowe autobusy i tramwaje będą jednak dostępne tylko w dniach meczowych dlatego ContiBusy, jeżdżące przez cały okres mistrzostw będą stanowiły doskonałe wsparcie dla transportu publicznego podczas EURO 2012”–powiedział Michał Janicki, wiceprezydent Wrocławia. W dni meczowe (8, 12 i 16 czerwca) linia kursować będzie skróconą trasą ze stadionu do pl. Dominikańskiego. Posiadacze smartfonów mogą skorzystać z aplikacji pozwalającej ustalić m.in. najbliższy przystanek i rozkład jazdy ContiBusów, a także zapoznać się z informacjami na temat mistrzostw. Pojazdy będą odjeżdżały średnio co 10 minut i pokonanie trasy zajmie im około pół godziny. Dodatkowo przy Strefie Kibica ustawiony zostanie przystanek w kształcie ławki rezerwowych, na którym hostessy będą udzielały przydatnych informacji.
ContiBusy w Warszawie
Tutaj mamy najmniej informacji o rozkładzie jazdy i trasach ContiBusów. Wiemy na pewno, że ContiBusy będą jeździć na Stadion Narodowy. Kolejny potwierdzona informacja to fakt, że warszawskimi ContiBusami będą pożyczone z MPK Lublin autobusy przegubowe Mercedes-Benz Conecto LF G. Autobusy wyjadą do stolicy 4 albo 5 czerwca i wrócą po zakończeniu rozgrywek, na początku lipca. Będą stacjonować w Centrum Serwisowym EvoBus w Wolicy. –„Mercedesy będą woziły kibiców w dni meczowe i ich głównym zadaniem będzie wzmocnienie komunikacji miejskiej w Warszawie w tym czasie. Oprócz pojazdów do stolicy pojadą też nasi kierowcy, który przez kilka dni będą zapoznawać się z topografią miasta. Na początku mają jeździć z pilotami a potem już samodzielnie”- tłumaczy lokalnej prasie Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin. Continental dodatkowo 'w prezencie’ przekaże MPK nowe opony do pojazdów i to ze specjalnej limitowanej serii.
Limitowane piłkarskie opony
Jak już wspomnieliśmy wszystkie autokary zajmujące się obsługą transportową EURO 20-12 będą wyposażone w opony Continental HSR 2. Ten model został opracowany specjalnie do wymagających zadań w autobusach kursujących w łączonym ruchu regionalnym i czarterowym. Zakłada się je na osie przednią i napędową autokarów reprezentacji. Opona ta charakteryzuje się doskonałą obsługą i komfortem jazdy, jest cicha i wyjątkowo ekonomiczna.
Natomiast w miejskich ContiBusach zostaną zamontowane opony Continental HSU 1. Tutaj oprócz aspektów bezpieczeństwa, liczy się także nośność opon. Modele przeznaczone do autobusów użytkowanych w ruchu miejskim muszą być szczególnie trwałe, gdyż mają częsty kontakt z krawężnikami. Dodatkowym wyzwaniem dla opon jest częste ruszanie i hamowanie oraz ciągłe zmiany obciążenia. Serwisanci z sieci Conti360°będą sprawdzać opony codziennie na miejscu, aby zadbać o bezpieczeństwo pasażerów i zapewnić nieprzerwaną dostępność pojazdów. Co więcej, na każdym obiekcie w gotowości będą dwa wozy serwisowe, aby w razie potrzeby zapewnić pomoc techniczną.