Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Conecto NGT wrócił do Polski. Testy we Wrocławiu

infobus
07.10.2019 13:00

Po dwuletniej nieobecność mamy powrót do Polski demonstracyjnego Mercedesa Conecto NGT. Gazowy autobus był niedawno testowany w Jeleniej Górze, a lada moment z tej możliwości skorzysta MPK Wrocław.

Ostatnio we Wrocławiu sporo się dzieje. Najwięcej oczywiście w MPK. Wczoraj przewoźnik oficjalnie odebrał i zaprezentował pierwsze z 50 Mercedesów Citaro G C2 z marcowego zamówienia. O ich wyposażeniu pisaliśmy tutaj. Natomiast z kolei dwa tygodnie temu spółka podpisała z Mobilisem umowę na pięcioletnie podwykonawstwo. Pisaliśmy o tym tutaj.

Poza tym trwa seria testów, którą zaczęły elektrobusy. MPK skorzystało z możliwości jakie obecnie mamy i przeprowadziło praktyczny sprawdzian inowrocławskiego Volvo 7900 electric oraz demonstracyjnego Solarisa Urbino 12. Teraz dojdzie do zmiany napędu.

Czas na Conecto NGT
Wydaje się, że MPK przeprowadzi pierwszy od wielu lat test autobusu gazowego. To powracający do Polski po dwuletniej nieobecności demonstracyjny Mercedes Conecto NGT. Wrocławskie MPK jest już czwartym przewoźnikiem w naszym kraju, który ma możliwość sprawdzenia tego autobusu.

Gazowa „gwiazda” zabiera na pokład ok. 95 pasażerów. Na siedząco może podróżować 28 osób. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięć foteli. W autobusie w znakomitej większości zastosowano siedzenia typu CSE w zmodyfikowanej wersji. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Jakie jest demo?
Gazowy Conecto jest napędzany stojącym silnikiem typu M936G. To jednostka o pojemności niespełna 7,7 l, która spełnia normę Euro 6. Ma ona moc 222 kW i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voit D854.6 Diwa.

Nowa konstrukcja zbiorników na gaz ziemny z materiałów kompozytowych w Conecto NGT posiada rdzeń z tworzywa sztucznego, osłony z włókna węglowego i dodatkowo włókna szklanego. To połączenie materiałów jest z jednej strony bardzo lekkie, a z drugiej niezwykle wytrzymałe. Pojemność każdej butli gazowej wynosi 227 l. Dzięki temu krótki Conecto NGT potrzebuje zaledwie sześciu, a przegubowy ośmiu butli na CNG.

Omawiany Mercedes to demo z centralnego przydziału w ramach struktury Daimler Buses. Tak więc na luksusy, do których przyzwyczailiśmy się w Polsce nie ma co liczyć. Ale w końcu nie to jest najważniejsze. Autobus posiada tylko trzy uchylne okna. Jest oczywiście klimatyzacja w postaci agregatu Konvekta UL. Kierowca ma do dyspozycji otwartą kabinę. Z SIP-em natomiast sprawa jeszcze nie jest wyjaśniona, ale w tej chwili to najmniej istotne.