Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Co wiemy o MAZ-ie 216? Kilka nowych informacji

infobus
10.01.2019 12:15

MAZ kilka miesięcy temu wprowadził do swojej oferty przegubowego „pchacza”. Teraz można powiedzieć trochę więcej o nowym produkcie białoruskiego producenta, który- nie da się ukryć- był bardzo oczekiwany przez klientów, preferujących konstrukcje budżetowe.

MAZ 216 to pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus przegubowy z silnikiem umiejscowionym w naczepie, który został skonstruowany w fabryce w Mińsku. Dzięki umiejscowieniu jednostki napędowej w tylnej części pojazdu producent zatroszczył się o lepsze wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Ponadto zapewniono więcej miejsc dla pasażerów, w tym dla matek z dziećmi i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Nowy autobus jest całkowicie niski – wysokość progów wejściowych wynosi 340 mm, a uruchomieniu funkcji przyklęku można ją obniżyć do 270 mm.

Jedną z różnic w stosunku do wcześniejszych przegubowców MAZ jest zastosowanie nowego złącza. Producent postawił na HNG 24.2 niemieckiej firmy HÜBNER. Charakteryzuje się ono kompaktową konstrukcją, łatwą instalację i większą odpornością na zabrudzenie. Dzięki temu nadaje się szczególnie na rynki, które wymagają nieskomplikowanych, funkcjonalnych rozwiązań. Ze względu na konstrukcję złącza, główne elementy ruchome znajdują się w kąpieli olejowej, a dzięki temu działają przy minimalnym zużyciu.

Autobus został w porównaniu z modelami 205 i 215 został skrócony. Teraz nadwozie ma długość nieco ponad 18 m, standardową szerokość 2,55 m i wysokość 3,1 m. Maksymalna waga brutto sięga 28 ton.

Autobus będzie oferowany w dwóch wersjach. Ta dla uboższych rynków, szczególnie wschodnich będzie wyposażona w spełniający normę Euro 5 siedmiolitory silnik Mercedes OM926LA o mocy 240 kW. Dla bardziej wymagających klientów dostępna będzie wersja z jednostką spełniającą normę Euro 6. MAZ tutaj proponuje również silnik Mercedesa, mianowicie ośmiolitrowego OM936 o mocy 260 kW. Autobusy będą dostępne z automatyczną skrzynią biegów Allison T375w lub ZF Ecolife.

Autobus charakteryzuje się dosyć dużą pojemnością pasażerską. Może nim bowiem podróżować nawet 170 osób, w tym 40 na miejscach siedzących. Nie najlepiej prezentuje się liczba foteli dostępnych z niskiej podłogi. Siedem takich siedzeń to zdecydowanie za mało w pojeździe tej wielkości.

Przegubowy 216 był jednym z najdłużej oczekiwanych produktów MAZ-a. Dzięki wprowadzeniu tego pojazdu do oferty znacząco rozszerzają się możliwości sprzedażowe producenta. Widzi on szansę dla swojej konstrukcji szczególnie w Europie, co ma pozwolić MAZ-owi zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych. Wejście do gry przegubowego 216, aczkolwiek mocno spóźnionego może trochę namieszać.