Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Co wiadomo o elektrycznym Autosanie? Pierwsze konkrety

infobus
02.11.2018 14:00
Ostatnio znów głośno o Autosanie. Producent miałby zaliczyć holdingowy transfer. Z myślą o produkcji autobusów elektrycznych spółka trafiłaby pod zarząd Polskiej Grupy Energetycznej. To dobry moment by co nieco powiedzieć o elektrycznym SanCity 12LF. Wiemy już co ma do zaoferowania Autosan.
Przypomnijmy, że producent „bocianów” podpisał z niemiecką firmą ebe EUROPA GmbH z miasta Memmingen na dostawę 4 sztuk dwunastometrowych elektrobusów. Pisaliśmy o tym tutaj. Pojazdy miały zostać przekazane klientowi już kilka miesięcy temu, w marcu. Temat jednak „utknął”. Do tej pory elektrobus Autosana był jedną wielką zagadką. Teraz jednak co nieco wychodzi na światło dzienne. Możemy więc przyjrzeć się temu, co producent ma do zaoferowania klientom.
Bateryjny SanCity 12LF ma umożliwiać podróż 84 – 92 pasażerom, w tym 25 – 35 na miejscach siedzących. Daje to kilka możliwości w zakresie konfiguracji wnętrza. Wszystko oczywiście będzie uzależnione od potrzeb określonego klienta. Dostęp na pokład standardowo ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. Jako opcję Autosan przewiduje drzwi w układzie 2-2-2.
W zakresie napędu pojawia się dużo ciekawostek. Sanocka fabryka przewiduje w tym zakresie dwie opcje. Klient będzie miał wybór między elektryczną osią niemieckiej firmy Ziehl-Abbeg z dwoma silnikami w piastach kół lub silnik centralny Sumo LSM kanadyjskiego TM4. W obu rozwiązaniach będą to silniki synchroniczne. Energia ma być magazynowana w bateriach litowo-jonowych NMC. Całkowita pojemność zespołu składającego się 4 baterii ma wynosić 318 kWh. Egzemplarze dla EBE wygląda na to, że będą na razie ładowane wyłącznie poprzez złącze plug-in.
Do tego oczywiście cała paleta rozwiązań, które są dziś oczywistym standardem. W zależności od potrzeb danego przewoźnika.
Podsumowując- co nieco już wiemy czego można się spodziewać po elektrycznym SanCity. Koncepcja sanockiego elektrobusa oraz podzespoły, na które postawił producent są bardzo zbliżone do tych, które są charakterystyczne dla tych, którzy od sprzedaży „elektryków” chcieli zacząć swoją autobusową przygodę. To na razie jedyny wniosek. Aby móc powiedzieć coś więcej będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.