Co chce kupić MPK Częstochowa?

infobus
01.06.2016 15:31

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowieprowadzi aktualnie przetarg na dostawę 40 nowych autobusów klasy maxi. Wstępnytermin składania ofert firma wyznaczyła na 25 maja. Wpłynęło jedna dużo pytańod potencjalnych oferentów. Spółka aktualnie odpowiada na nie, co poskutkowałowydłużeniem terminu do 27 czerwca. Zaglądamy zatem do SIWZ jeszcze przedzmianami.

Warunki formalne zamówienia omówiliśmy tutaj. MPK wartośćzamówienia oszacowało na nieco ponad 54,3 mln zł netto. Wszystkie autobusy majązostać do Częstochowy do 15 grudnia. Wybór dostawcy ma zostać dokonany woparciu o trzy kryteria.

Cena to maksymalnie 70% punktów. Na ocenę technicznąprzeznaczono 25%. W ramach niej przewoźnik premiuje autobusy m.in. z silnikiemo pojemności 6,5 – 7 l, trzyczęściową szybę przednią oraz oś przednią zależnąze stabilizatorem. 5% to obsługagwarancyjna i serwisowa. Tutaj komplet punktów można zdobyć za dwie rzeczy. Pierwszato zadeklarowanie dostarczenia modułowego systemu internetowego do zgłaszaniausterek. A druga to całodobowy sklep internetowy do zakupu części zamiennych zterminem realizacji do trzech dni roboczych.

Czas na stronę techniczną specyfikacji. Autobusy mają byćkonstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Mają mieć długość 11,8 – 12,15 m,wysokość do 3,25 m i szerokość 2,5 – 2,55 m. Mają umożliwiać podróżprzynajmniej 86 pasażerom. Dla minimum 25% z nich mają być przygotowane miejscasiedzące. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla o pojemności 6,5- 7,8 l, mocy minimum 200 kW oraz spełniającymi normę Euro 6. MPK wymagadołączenia do oferty wyniku testu SORT2, z którego będzie wynikać, że autobusyosiągają spalanie nie większe niż 37,5 l na 100 km. Silnik zostanie zblokowanyz automatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia wraz zmostem portalowym powinny być skonfigurowane pod kątem minimalizacji spalaniapaliwa.

Wentylacja naturalna przestrzeni pasażerskiej ma być zapewnionaprzez uchylne lub przesuwne okna, dwa wywietrzniki dachowe oraz dwa wentylatoryelektryczne. Wymagana jest także klimatyzacja o mocy nie mniejszej niż 22 kW.

Nie zabraknie także monitoringu. Natomiast absolutnąnowością są wymagania MPK w zakresie systemu informacji pasażerskiej. Ma on sięskładać z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości(trzy dwurzędowe, jeden prezentujący numer linii), dwóch wewnętrznych tablicLCD (jedna za kabina kierowcy o przekątnej ok. 22-23″ oraz boczna37-38″ prezentująca informację w formie „e-korali”). Do tegooczywiście głosowe zapowiedzi przystanków, system zliczania pasażerów i automatdo sprzedaży biletów.

Wefekcie będą to pierwsze tak bogato wyposażone autobusy w Częstochowie. Ktobędzie miał największe szanse na ich dostarczenie przekonamy się najwcześniej27 czerwca. Na razie czekamy na pytania i odpowiedzi do specyfikacji, które zpewnością poskutkują tymi zmianami. Czy zasadniczymi? Do tematu jeszczewrócimy.