Citaro także z silnikiem gazowym Euro 4
Mercedes-Benz wprowadził do oferty 12- i 18-metrowe autobusy Citaro napędzane silnikiem na gaz ziemny, spełniającym normy Euro 4. Nowe odmiany charakteryzują się bardzo niską emisją szkodliwych substancji w spalinach oraz wyjątkowo cichą pracą silnika. Opracowana na bazie standardowego, 6-cylindrowego silnika wysokoprężnego jednostka na gaz ziemny M447 hLAG, wyposażona została w sondę lambda oraz katalizator utleniający, dzięki czemu już dziś spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 4, które wejdą w życie na przełomie lat 2005 i 2006. Jednostka występuje w dwóch zakresach mocy – 185 kW (250 KM) i 240 kW (326 KM) przy 2000/m.in., osiągając odpowiednio maksymalny moment obrotowy 1050 Nm i 1250 Nm przy 1000/min – 1400/m.in. Silnik Mercedesa, pracujący na zasadzie ubogiej mieszanki, uzyskał nawet certyfikat EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), którego przyznanie wymaga osiągnięcia emisji spalin na poziomie niższym, niż przewidywana do wprowadzenia na przełomie lat 2008 i 2009 norma Euro 5. Certyfikacja została przeprowadzona w Laboratorium Techniki Pojazdów RWTÜV i może być oferowana na życzenie klientów. Oprócz zoptymalizowania silnika znacznie poprawiono w autobusach Mercedes-Benz Citaro w wersji CNG właściwości zbiorników na gaz. W tych pojazdach paliwo tankowane jest do pięciu (pojazd jednokadłubowy) lub maksymalnie ośmiu (autobus przegubowy) zbiorników ciśnieniowych o pojemności po 190 l, umieszczonych na dachu. Zostały one zaprojektowane od nowa, wykonane w pełni z tworzywa sztucznego i wzmocnione włóknami węglowymi. Te nowe zbiorniki bez problemu wytrzymują ciśnienie większe niż 500 bar. Instalacja tankowania gazu posiada dzięki temu 2,5-krotnie większą odporność na pękanie. Łącznie autobus na gaz ziemny posiada pokładowy zapas od 950 l do 1520 l CNG. Od wejścia w życie norm emisji spalin Euro 3, Daimler Chrysler traktuje silniki zasilane gazem ziemnym jako alternatywę dla silników wysokoprężnych. Podstawowym celem jest redukcja emisji spalin, szczególnie w centrach miast. W ramach tego przedsięwzięcia, Evobus rozpoczął także program rozmieszczenia 30 autobusów Citaro napędzanych ogniwami paliwowymi w 10 europejskich miastach (patrz: informacja niżej)