Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Citaro dla Lourdes – francuskiego centrum pielgrzymek

infobus
17.03.2005 00:26

Autobus Mercedes-Benz Citaro dla Hospitalité Notre Dame de Lourdes, opracowany z myślą o dowozie osób niepełnosprawnych na pielgrzymkiNajwięcej zmian wprowadzono we wnętrzu, gdzie jest niewiele miejsc siedzących, umieszczonych głównie za drugimi drzwiami oraz bezpośrednio za kabiną kierowcyW zamian, wygospodarowano dużą liczbę stanowisk do mocowania wózków inwalidzkich

11 lutego 2005 roku w Lourdes, jednym z najbardziej znanych miejsc pielgrzymek chrześcijan na południu Francji, przekazano na potrzeby organizacji „Hospitalité Notre Dame de Lourdes” niskopodłogowy autobus miejski typu Mercedes-Benz Citaro wraz z wyposażeniem do przewozu osób niepełnosprawnych. Jest to pierwszy autobus zbudowany z myślą o specyficznych potrzebach chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów przykutych do wózków inwalidzkich i noszy, wykonany w ramach wspólnego projektu Hospitalité i EvoBus GmbH. Inspiratorką projektu była baronowa Adelajda von Gemmingen-Hornberg z Friedenfels, pełniąca funkcję prezydenta „Niemieckiej Hospitalité Notre Dame de Lourdes” i angażująca się w służbie niemieckich wolontariuszek i wolontariuszy w Lourdes. Na placu przed Bazyliką Różańca Świętego wspólnie z Antoine’m Pierny, Prezesem Hospitalité oraz Jego Ekscelencją Jacquesem Perrier, Biskupem Tarbes i Lourdes, odebrała kluczyki do nowego autobusu z rąk Jeana Averland, Prezesa francuskiej filii spółki Evo-Bus oraz Hansa-Joachima Lennert odpowiedzialnego za sprzedaż eksportową autobusów Mercedes-Benz. Nowy Citaro będzie używany do transportu niepełnosprawnych pielgrzymów z lotniska Lourdes-Tarbes oraz z dworca w Lourdes do Świętej Dzielnicy. Święta Dzielnica z koronowaną Madonną, Bazyliką Różańca Świętego i Drogą Krzyżową przyciąga co roku miliony pielgrzymów, a wśród nich wielu chorych i niepełnosprawnych, co ma związek z udokumentowanymi cudownymi uzdrowieniami w Lourdes. Pielgrzymki i turystyka pielgrzymkowa są także najważniejszym czynnikiem gospodarczym dla regionu. Ponad 30 tys. miejsc w hotelach i schroniskach oraz około sześć milionów pielgrzymów rocznie – dzięki temu gmina Lourdes znajduje się na drugim po Paryżu miejscu we Francji, pod względem ilości odwiedzin. Już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę wyjątkowe wyposażenie tego 12-metrowego, dwudrzwiowego autobusu. Wewnątrz zamontowano tylko 20 miejsc siedzących stałych (2 za kabiną kierowcy i 18 w formie półkolistego amfiteatru na tylnym zwisie) oraz 11 składanych w przejściu. W zamian, znalazło się tu 7 stanowisk dla wózków inwalidzkich z płytami oporowymi. Oprócz specjalnych szyn, zapewniających bezpieczne kotwiczenie wózków, pojazd wyposażony jest w mechaniczną, składaną rampę przy przednich drzwiach oraz wysuwaną pochylnię przy drzwiach środkowych, w których zamontowano drzwi odskokowe. Przemyślany system drążków i uchwytów dla pasażerów zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przy transporcie osób o nierzadko dużym stopniu inwalidztwa. Zaprojektowany w kolorach białoniebieskich Mercedes-Benz Citaro napędzany jest silnikiem OM 457 hLA o mocy 220 kW (299 KM) połączonym z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów typu ZF-Ecomat HP 592. Pojazd ma zawieszenie pneumatyczne i dysponuje automatycznym hamulcem przystankowym z blokadą ruszenia przy otwartych drzwiach wejściowych. Światła stop są załączane również poprzez retarder. Elektroniczna regulacja poziomu (ENR) z funkcją przyklęku obniża pojazd od strony do wsiadania o 60 mm. Wśród innych detali znajdują się akustyczny sygnał ostrzegawczy cofania, kamera do jazdy do tyłu z 5-calowym kolorowym monitorem dla kierowcy, sygnalizator pożarowy przestrzeni silnika, wydajna instalacja ogrzewania i klimatyzacji oraz obsługiwane elektrycznie pokrywy dachowe.