Cieszyn z umową z Solarisem. Na dwa Urbino 10,5
30 czerwca Gabriela Staszkiewicz, burmistrz Cieszyna podpisała z Rafałem Zajasem z firmy Solaris Bus & Coach umowę na dostawę dwóch autobusów Solaris Urbino 10,5.
Pojazdy z silnikami wysokoprężnymi Euro 6 przyjadą do śląskiego miasta pod koniec roku.
CIESZYN KUPUJE DWÓJKAMI
Przypomnijmy, że 24 maja tylko Solaris pojawił się w Cieszynie i złożył miastu ofertę na dostawę dwóch autobusów Urbino 10,5 za sumę 2.250.900 PLN brutto / 1.830.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za egzemplarz nU10,5 na poziomie 915.000 PLN netto.
Z kolei Cieszyn miał na ten zakup przygotowaną sumę 2.337.000 PLN brutto / 1.900.000 PLN netto, co daje kwotę 950.00 PLN netto na pojazd.
W tej sytuacji wybór oferty producenta z Bolechowa było tylko formalnością, której stało się zadość 23 czerwca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
CIESZYŃSKIE MIDIBUSY
Wielkopolska firma już może przygotowywać się do kolejnej umowy na nowy tabor w tym mieście. O umowie na dwa elektrobusy – także marki Solaris – pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Dwa autobusy MIDI mają mieć długość do 11,0 m, a wysokość max. 3,30 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2. Nadwozie i konstrukcja nośna podłogi autobusu powinna być wykonana ze stali nierdzewnej, pozwalająca na wieloletnią eksploatację bez konieczności wykonywania naprawy głównej. Pojazdy będą napędzane silnikiem o pojemności do 7 000 cm3 i mocy minimum 200 kW, chłodzonym cieczą, turbodoładowanym i z chłodzeniem powietrza doładowującego – spełniającym wymagania normy emisji spalin EURO 6, umiejscowionym z tyłu pojazdu, z rurą wydechową wyprowadzoną na dach.
Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze. Kierowca musi być oddzielony na całej szerokości przestrzeni pasażerskiej, w której mogą podróżować pasażerowie.
Z kolei siedzenia pasażerskie to szkielety wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację. System informacji pasażerskiej ma być zdemontowany z autobusu wskazanego przez zamawiającego i zamontowany przez wykonawcę w nowych autobusach. Dostawcą tego systemu jest firma R&G Plus.