Cieszyn z jedną ofertą na dwa elektrobusy
Dwa fabrycznie nowe autobusy o napędzie elektrycznym chce kupić Cieszyn.
I miasto jest bardzo blisko dopięcia tego celu, gdyż jedyna złożona dzisiaj oferta – przez firmę Solaris Bus & Coach - mieści się w budżecie.
Dostawą zimą?
Do floty komunalnego przewoźnika oba pojazdy mają pod koniec br. – o ile wszystko pójdzie bardzo sprawnie. Po podpisaniu mowy dostawa ma 10 miesięcy na wywiązanie się z niej.
Jakie autobusy chciał Cieszyn? Pojazdy miały być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Ich długość powinna wynosić do 10 m. Każdy powinien przewozić co najmniej 53 pasażerów. Miejsc siedzących powinno być nie mniej niż 23. Przetarg objął również dostawę stacji ładowania autobusów.
W tej sytuacji Solaris zaproponował swoje elektryczne MIDI, czyli niskowejściowy autobus Urbino 8,9LE electric w cenie 4.624.800 PLN brutto (z ładowarką).
Z kolei budżet zamykającego wynosił 4.748.000 PLN brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach cieszyńskiej oferty wielkopolski producent zaproponował:
- liczba miejsc dla pasażerów - 58
- szyba przednia - dzielona w układzie pionowym
- silnik trakcyjny - centralny
- szerokość nadwozia - więcej niż 2450 mm
- Okres gwarancji całopojazdowej - 60 m-cy
Cieszyńska flota
Obecnie flota Zakładu Gospodarki Komunalnej w Cieszynie obejmuje ok. 25 autobusów, z czego dwa najnowsze to Solaris Urbino 10,5 i Solaris Urbino12 z 2019 r.
Na zakup autobusu o napędzie elektrycznym zdecydował się wcześniej „sąsiad” – Oświęcim położony w sąsiadującej ze Śląskiem Cieszyńskim zachodniej części Małopolski. Tamtejszy przewoźnik – Miejski Zakład Komunikacji -rozstrzygnął przetarg na jego dostawę. Elektryczny Solaris Urbino 12 dotarł do MZK pod koniec br.