Cieszyn testuje hybrydowego Solarisa
infobus
11.04.2019 14:00
Cieszyn testuje hybrydowego Solarisa
Hybrydowy Solaris zawitał do kolejnego miasta. W okresie 10 – 28 kwietnia trwają jego testy w Cieszynie. Pojazd, w którym znalazło się miejsce dla 88 pasażerów, kursuje na różnych liniach. W związku z tym miasto przewiduje ulgi w przewozach cieszyńskiej komunikacji miejskiej.
Od 10 do 28 kwietnia pasażerowie posiadający kartę miejską obowiązującą w komunikacji miejskiej w Cieszynie uprawnieni są do bezpłatnych przejazdów autobusem hybrydowym Solaris Urbino 12 Hybrid. W testowym autobusie nie będzie zainstalowanych nowych kasowników. W związku z tym posiadacze karty miejskiej nie muszą kupować biletów podczas jazdy tym konkretnym pojazdem -wystarczy, że w razie kontroli okażą kartę miejską
Spalinowo-elektryczny „jamnik”
Demonstracyjny hybrydowy „jamnik” umożliwia podróż maksymalnie 88 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. W większości to dedykowane dla Solarisa siedzenia typu 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięc foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczyła Ventura, a napęd BODE. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo przesuwne.
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji.
Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C. 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego.
Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga „okiełznać” jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„