Cieszyn kupi dwa kolejne Solarisy. Oferta w budżecie
24 maja Urząd Miejski w Cieszyn otworzył ofertę za zakup 2 szt. nowych autobusów miejskich typu MIDI z napędem spalinowym.
Producent będzie miał czas 6 miesięcy na dostawę pojazdów.
Cieszyn kupuje dwójkami
O warunkach formalnych zamówienia na dwa diesle pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że Cieszyn przygotowując się na większą liczbę ofert (wśród faworytów do tego zamówienia wymieniano m.in. Autosan) przygotował następujące kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty : ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (30%), okresu gwarancji całopojazdowej (10%).
Wśród wymogów technicznych Cieszyn chciał przyznać najwięcej punktów za:
- co najmniej 79 miejsc dla pasażerów – 4 pkt,
- co najmniej 7 miejsc stałych, specjalnych – 6 pkt,
- szyba przednia dzielona w układzie pionowym – 4 pkt,
- szyby w części pasażerskiej – pojedyncze – 4 pkt,
- poszycie zewnętrzne ścian bocznych podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielonym dodatkowo poziomo na część górną i dolną – 4 pkt,
- wysokość autobusu nie większa niż 3100 mm – 4 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4 pkt.
Dzisiaj już wiemy, że te kryteria się nie przydadzą, bo śląskie miasto otrzymało tylko jedną ofertę, za to mieszczącą się w budżecie.
Jedna oferta
24 maja tylko Solaris pojawił się w Cieszynie i złożył miastu ofertę na dostawę dwóch autobusów Urbino 10,5 za sumę 2.250.900 PLN brutto / 1.830.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za egzemplarz nU10,5 na poziomie 915.000 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei Cieszyn miał na ten zakup przygotowaną sumę 2.337.000 PLN brutto / 1.900.000 PLN netto, co daje kwotę 950.00 PLN netto na pojazd. W tej sytuacji producent z Bolechowa już może chłodzić szampana pod kolejne zwycięstwo w tym mieście. O umowie na dwa elektrobusy – także marki Solaris – pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Cieszyńskie midibusy
Dwa autobusy MIDI mają mieć długość do 11,0 m, a wysokość max. 3,30 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2. Nadwozie i konstrukcja nośna podłogi autobusu powinna być wykonana ze stali nierdzewnej, pozwalająca na wieloletnią eksploatację bez konieczności wykonywania naprawy głównej. Pojazdy będą napędzane silnikiem o pojemności do 7 000 cm3 i mocy minimum 200 kW, chłodzonym cieczą, turbodoładowanym i z chłodzeniem powietrza doładowującego – spełniającym wymagania normy emisji spalin EURO 6, umiejscowionym z tyłu pojazdu, z rurą wydechową wyprowadzoną na dach.
Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze. Kierowca musi być oddzielony na całej szerokości przestrzeni pasażerskiej, w której mogą podróżować pasażerowie.
Z kolei siedzenia pasażerskie to szkielety wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację. System informacji pasażerskiej ma być zdemontowany z autobusu wskazanego przez zamawiającego i zamontowany przez wykonawcę w nowych autobusach. Dostawcą tego systemu jest firma R&G Plus.