Chicago kupuje elektrobusy Proterra. Znamy cenę
W kwietniu w sieci Chicago Transit Authority (CTA) rozpoczęło służbę sześć autobusów elektrycznych marki Proterra.
W okresie testowym pojazdy będą obsługiwać trasę nr 66.
Dalsze kroki
Autobusy będą teraz monitorowane pod kątem ich osiągów – przede wszystkim zasięgu. Gdy się sprawdzą, CTA zamówi kolejnych 17 autobusów elektrycznych, co stanowi ważny krok milowy w kierunku całkowitej modernizacji miejskiej floty i uczynienia Chicago jednym z najbardziej zielonych miast w USA. Warto podkreślić, że teraz Chicago posiada aż 1,800 autobusów o napędzie spalinowym i w sumie 8 elektrycznych.
-„Wprowadzenie nowych autobusów elektrycznych to tylko jeden z przykładów zaangażowania CTA w ekologiczną transformację transportu” - powiedział prezes CTA, Dorval R. Carter, Jr. - „Gdy te prototypowe pojazdy przejdą fazę testów, kupimy dodatkowe autobusy elektryczne. Cel to posiadanie w 100% elektrycznej floty do roku 2040”.
Po wykorzystaniu opcji, co spodziewane jest na początku 2022 r., CTA będzie dysponować jedną z największych flot autobusów elektrycznych w USA. Według federalnej Agencji Ochrony Środowiska, w całych Stanach Zjednoczonych szeroko rozumiany transport jest odpowiedzialny za 30 procent emisji wszystkich gazów cieplarnianych. Autobusy miejskie stanowią tylko niewielki tego procent, jednak w skali miasta różnica byłaby odczuwalna – przede wszystkim w ścisłym centrum.
6 + 17 w opcji
Najnowsze elektryczne autobusy dla Chicago dostarczy Proterra, lider amerykańskiej branży produkcji autobusów elektrycznych. To łącznie 23 standardowe (40-stopowe) e-busy, z których każdy kosztuje około 900.000 USD za pojazd (ok. 3.507.570 PLN). Dla porównania, najpopularniejsze autobusy miejskie w USA z silnikami diesla kosztują około 500 tys., czyli ok. 1.948.650 PLN.
Jak podaje CTA, Proterra zbudowała już elektrobusy dla ponad 60. agencji transportu publicznego, uniwersytetów i klientów komercyjnych w całych Stanach Zjednoczonych.
Zakupione autobusy elektryczne mogą przejechać od 75 do 120 mil na jednym ładowaniu. Dlatego w ramach tego zamówienia, Chicago zainstalowało również pięć elektrycznych stacji szybkiego ładowania - na przystankach Navy Pier i przystankach autobusowych Chicago / Austin, a także w zajezdni przy Chicago Avenue, które umożliwiają doładowanie autobusów w trasie
Testy eksploatacyjne tych nowych autobusów elektrycznych uzupełniają inne „zielone” inicjatywy CTA, w tym stosowanie autobusów hybrydowych, stałe przechodzenie na bardziej energooszczędne oświetlenie LED i bieżący recykling odpadów.