CEPIK: Wersja 2.0 do poprawki
COI zapowiada intensyfikację działań nad rozwiązaniem błędóww nowym CEPIK-u. „To dla nas priorytet” – poinformował rzecznikCentralnego Ośrodka Informatyki.
„W ostatnich dniach zintensyfikowaliśmy współpracę znaszymi partnerami z PWPW, która dostarcza do starostw aplikację SI Pojazd. Zpewnością przyczyni się to do szybszej analizy i likwidacji zgłaszanychnieprawidłowości. Zadanie to stanowi do dla nas priorytet” – poinformowałrzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki Igor Ryciak.
Rzecznik przypomniał, że od uruchomienia nowej CentralnejEwidencji Pojazdów zespół COI intensywnie pracuje nad rozwiązywaniem błędówzgłaszanych przez pracowników wydziałów komunikacji. „Każde zgłoszenie podlegaanalizie i w uzasadnionych przypadkach jest przekazywane programistom. Poprawkido systemu, po ich wcześniejszych testach, są wgrywane na bieżąco” -poinformował rzecznik.
Zaznaczył przy tym, że liczby podstawowych operacji nadokumentach wykonywanych w starostwach (zamówienie i wydanie dowodurejestracyjnego, wydanie pozwolenia czasowego) są podobne jak przed wdrożeniemsystemu.
Marcin Walentynowicz, nowy dyrektor COI, który objął tostanowisko 1 lutego br. wśród swoich priorytetów zapowiedział poprawę jakościdziałania bazy CEPiK.
Dzień wcześniej, tj. 31 stycznia, podczas posiedzeniaKomisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, strona samorządowapoinformowała nowego szefa MSWiA Joachima Brudzińskiego o trudnościach zrejestracją pojazdów. Więcej:
W odpowiedzi minister zapewnił o wsparciu podkreślając, że „chcępracowników administracji samorządowej zapewnić, że jest to dla nas absolutnympriorytetem. Jest wola i determinacja, ale nie w sferze chciejstwa, tylkokonkretów”.
Przykłady problemów z działaniem CEPIK 2.0 zebranych przezUM Bielsko-Biała:
1. Od 13 listopada 2017 r. nie ma możliwości czasowegowycofania pojazdu z ruchu oraz przedłużenia czasowego wycofania, jak równieżponownego dopuszczenia pojazdu do ruchu po czasowym wycofaniu; 2. Nie mamożliwości dokonania czasowej rejestracji na wniosek właściciela w celu dojazdudo badania technicznego (tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe);
3. Nie ma możliwości przywrócić pojazdu do ruchu na stałenumery rejestracyjne po rejestracji czasowej;
4. Brak możliwości rejestracji pojazdu na nowego właściciela,jeżeli pojazd był zarejestrowany dotychczas na czarnych tablicachrejestracyjnych; 5. nie da się wprowadzić wszystkich danych dot. pojazdu np.pełnej nazwy modelu pojazdu, adnotacji o emisji spalin EURO; 6. Przyzamówieniach pojazdów do ITS – brak jest możliwości zaakceptowania zamówienia,co powoduje opóźnienia w zamówieniu dowodów rejestracyjnych w PWPW S.A.;
7. Po rejestracji niektórych pojazdów inne dane zapisują sięw bazie lokalnej, a inne w Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP); 8. Niektórychpojazdów nie da się w ogóle zweryfikować w CEP;
9. Mamy złożone wnioski o rejestrację pojazdów fabrycznienowych, sprowadzonych z zagranicy, wnioski o przerejestrowanie pojazdu zczarnych tablic na białe, których nie da się zarejestrować i zamówić dowodurejestracyjnego;
10. Nie można, czy to przy rejestracji pojazdu, czy przydokonywaniu zmian w pojeździe, usunąć już nieaktualnych adnotacji urzędowych izamówić prawidłowo dowód rejestracyjny bez tych adnotacji; 11. Problemy przyzamówieniu wtórnika dowodu rejestracyjnego;
12. Brak możliwości przekazania danych o rejestracji do s.CEPiK po zarejestrowaniu pojazdu w trybie awaryjnym i w związku z tym nie możnazłożyć zamówienia na dowód rejestracyjny; 13. Brak możliwości dokonania korektyw systemie CEPiK 2.0 – program tego nie przewiduje;
14. Pojazd przerejestrowany do Mikołowa, np. z Pszczynyistnieje równocześnie w bazie lokalnej zarówno w Starostwie w Pszczynie jak ibazie lokalnej w Starostwie w Mikołowie – nie następuje automatycznewyrejestrowanie pojazdu w poprzednim Urzędzie.
„