CapaCity L ponownie na ulicach Pragi
Od dzisiaj,31 sierpnia, z centrum, Pragi na lotnisko ponownie można pojechać czteroosiowymautobusem miejskim Mercedes-Benz CapaCity L. Spółka DPP cały czas szuka optymalnegorozwiązania na trasę nr 119. To atrakcja sama w sobie.
Wcześniejszą wersję CapaCity można było spotkać wstolicy Czech w lutym 2016 r. Teraz przyszedł na najnowszy model z silnikiem Euro 6. Taki przedział czasowy pokazuje, jak już długo trwa lotniskowy sprawdzian Dopravni Podnik Praha.
Jaktłumaczy stołeczny przewoźnik, cały czas celem testów największych dostępnych autobusów miejskich w Europie,jest zbadanie ich przydatność na trasie między przystankiem Nádražím Veleslavín a lotniskiem VáclavHavel.
Testowanyteraz przez DPP Mercedes-Benz CapaCity L ma blisko 21 metrów, przekraczając tymsamym maksymalną, dopuszczalną długość pojazdów w Czechach, czyli 18,75 m. DlategoDPP musiało postarać się o zezwolenia na użytkowanie na czas testów. Obecniejest to najdłuższy miejski autobus eksploatowany w Europie o ciężarzecałkowitym wynoszącym 32 tony. CapaCity to specjalista od tras o bardzo dużymobciążeniu, a na jego pokładzie może komfortowo podróżować do 191 pasażerów. Rozkład jazy autobus można sprawdzić TUTAJ
Podstawoweparametry techniczne Mercedes-Benz CapaCity L to:
-
Całkowita długość: 20.995 mm
-
Szerokość: 2 550 mm
-
Wysokość: 3 120 mm
-
Rozstaw osi 7260 / 1600 mm
-
Silnik: sześciocylindrowy Mercedes-Benz OM 470
-
DMC: 32 tony
-
Pojemność silnika: 10,700 ccm
-
Moc: 290 kW z momentem 1900 Nm
-
Skrzynia biegów: sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF EcoLife 6AP
-
Łączna pojemność: 191 osób
„