Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bydgoszcz z ofertą Solarisa

infobus
18.05.2015 10:30

W kwietniu br. Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczyogłosiły przetarg na zakup 27 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich, w tymsiedem przegubowych (MEGA) oraz 20 standardowych o długości 12 metrów (MAXI). Ofertęw tym postępowaniu złożyła tylko jedna firma ? Solaris Bus & Coach. Wielkopolskiproducent zaproponował następujące ceny:

  • 1,107 mln zł netto za Urbino 12 ,

  • 927,3 tys. zł netto za Urbino 12

Teraz przewoźnik przeanalizuję tę ofertę pod względemformalnoprawnym i najprawdopodobniej podpisze nowy kontrakt z Solarisem. Cociekawe, to zmówienie będzie obejmowało dwa roczniki pojazdów:

– 4 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2015;

– 3 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2016;

– 16 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2015

– 4 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2016.

Wszystkie mają spełniać aktualnie obawiającą normę emisjispalin i hałasu, czyli Euro 6. Wymagany termin realizacji zamówienia jest takżedość skomplikowany. I tak pierwsza dostawa obejmująca 2 szt. autobusówprzegubowych (rok produkcji 2015) i 2 szt. autobusów jednoczłonowych (rokprodukcji 2015) oraz urządzenia diagnostyczne ma planowo zostać zrealizowana w terminie140 dni od zawarcia umowy lub do 26 sierpnia 2015r. w przypadku, gdy taki terminzostanie zadeklarowany przez wykonawcę. Druga dostawa składająca się z 2 szt.autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) ma pojawić się w Bydgoszczy wterminie od 18 listopada do 25 listopada 2015r., trzecia (14 szt. autobusówjednoczłonowych z 2015) od 3 grudnia do 15 grudnia 2015r., a czwarta (3 szt. przegubowcówz 2016 r. i 4 szt. ?solówek? z 2016 r.) w terminie do 25 stycznia 2016 roku.  

Szyba wymiana aaboru

Najnowsze pojazdy (zgodnie z nowymi standardami komunikacjimiejskiej w Bydgoszczy) mają być wyposażone m.in. w klimatyzację całopojazdową orazbezprzewodowy Internet. Pojazdy będą kursować na liniach, które MZK obsługująna podstawie umowy powierzenia przez miasto. Wszystkie mają mieć niską podłogę,czytelną informację pasażerską, system zapowiedzi głosowych oraz silnikispełniające aktualny standard emisji spalin Euro 6. Poza tym wnętrze pojazdówbędzie monitorowane. ? ?Konsekwentnie realizujemy cel, jaki postawiliśmy sobiew planie zrównoważonego transportu. Komunikacja miejska ma oferować usługi namożliwie wysokim poziomie. Chodzi zarówno o udogodnienia dla osóbniepełnosprawnych jak i wysoki komfort podróży. Staramy się jednocześnie utrzymywać ceny biletów na zrównoważanympoziomie. Warto dodać, że w tym roku otrzymamy 12 nowoczesnych tramwajówzakupionych w zakładach PESA? – podkreślił Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. Ico ważne – to nie koniec tegorocznych taborowych wzmocnień w mieście nad Brdą.Jeśli MZK wygra przygotowywany przez miasto przetarg na obsługę pakietu liniinr 51, 58 i 76, skala zamówienia będzie większa. Wówczas w grę wchodzić zakup kolejnychaż 41 szt. nowoczesnych autobusów. W tym wypadku oznaczałoby to kompletnąmodernizację floty MZK, która stałaby się jedną z najnowocześniejszych w skalicałego kraju. Aktualnie po Bydgoszczy jeździ 178 autobusów należących dosamorządowego przewoźnika. Aż jedna trzecia z nich to wysłużone, kupione naprzełomie wieków pojazdy marki Volvo (B10MA, B10BLE i B10L), z których każdy majuż ponad milion kilometrów przebiegu. ??Sukcesywnie wycofujemy stary tabor izastępujemy go nowym. Pozbyliśmy się już starych Jelczy i niektórych Volvo.Teraz szykujemy się do kolejnych przetargów? ? powiedział lokalnej prasie PawełCzyrny, prezes MZK. Warto też pamiętać, że po wybudowaniu linii tramwajowej doFordonu w 2015 r., bydgoska firma wycofa około 30 kolejnych starych autobusów,które nie będą już potrzebny do obsługi komunikacyjnych linii na tym kierunku.I w ten sposób z eksploatacji znikną wszystkie najstarsze pojazdy MZK, apojawią się konstrukcje kilkuletnie, świetnie wyposażone i niskopodłogowe. 

Solaris górą

Dodajmy tylko na koniec, że w ostatnich trzech ?pojedynkach?to Solaris był górą, dostarczając w latach 2012-2015 do MZK łącznie 47 pojazdów(2 szt. Urbino 8,6, 27 Urbino 12 i 18 szt. Urbino 18). Z kolei Mercedes-Benzmiał w Bydgoszczy swoje ?pięć minut? w latach 2005-2009, kiedy kujawskiprzewoźnik odebrał aż 85 ?gwiazd? (2 szt. Citaro, 9 szt. Conecto LF, 21 szt.Citaro G, 21 szt. Conecto LF G i 32 szt. Conecto G). Teraz Solaris ma ogromną szansęzbliżyć się do tego poziomu.