Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz: Koniec prywatnej linii autobusowej 302

infobus
23.06.2008 14:25

Konsorcjum Gros-Forbus przegrało z publiczną komunikacją i zawiesiło kursy autobusu 302 z Fordonu do Śródmieścia.
Autobusy, które woziły pasażerów z Osiedla Tatrzańskiego na rondo Grunwaldzkie, przestały jeździć zupełnie niespodziewanie. Przewoźnik wysłał jedynie w tej sprawie krótką informację do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Na przystankach autobusowych pojawiły się informacje, że linia jest zawieszona. To kolejny przypadek prywatnej firmy, która wycofała się z rynku, bo nie wytrzymała konkurencji z komunikacją miejską. Wiosną przestały jeździć autobusy linii 305 z osiedla Niepodległości na rondo Jagiellonów. W maju PKS skrócił trasę linii 301, łączącej do tej pory Osową Górę z ul. Sporną.
– Cieszymy się, że bydgoszczanie wybierają publiczną komunikację. To oznacza, że oferta, którą przygotowaliśmy, jest coraz bardziej atrakcyjna – komentuje Jan Siuda, dyrektor ZDMiKP.
Nie udało się nam porozmawiać z przedstawicielami firmy Gros-Forbus. W jej siedzibie telefon milczy.
Nie jest jednak żadną tajemnicą, że prywatni przewoźnicy mają ogromne problemy. Po tym jak w kwietniu ubiegłego roku przejazd z Fordonu i Osowej Góry do Śródmieścia komunikacją miejską staniał o połowę, wielu mieszkańców przesiadło się do publicznych autobusów i tramwajów. U prywatnych musieli płacić 2,8 zł, a w miejskich autobusach bilet kosztuje 2,2 zł. Do tego rosnące ceny benzyny spowodowały, że utrzymywanie przewozów stało się mało opłacalne. Kłopoty konsorcjum Gros-Forbus pogłębiły się dodatkowo po tym, jak firma przegrała przetargi na obsługę linii nr 51, 58, 69 i 76. Teraz autobusy Gros-Forbus jeżdżą jedynie na liniach nr 73, 81 i 92. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, konsorcjum szuka inwestora, który mu pomoże.
– Rozmawiamy na temat przejęcia obsługi tych linii, które teraz należą do Gros-Forbusa – potwierdza Eugeniusz Szymonik, prezes podwarszawskiej firmy Mobilis, obsługującej w mieście linię nr 69. – Ale nie jest to sprawa do załatwienia w pięć minut. Wymaga wielu skomplikowanych zabiegów formalnoprawnych. I na razie trudno przewidzieć, jaki będzie ich efekt. Zatrudniliśmy mechaników, którzy do tej pory pracowali w Forbusie.
ZDMiKP zapewnia, że nie ma żadnego zagrożenia, że autobusy linii nr 73, 81 i 92 mogą nie pojawić się na przystankach z powodu kłopotów przewoźnika. Będą one w dalszym ciągu jeździły zgodnie z rozkładem jazdy.