Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bydgoszcz chce wiedzieć czy opłaca się kupić wodorowce czy elektryki

infobus
04.08.2021 15:00
Bydgoszcz jako jedno z niewielu dużych miast nie posiada jeszcze żadnego autobusu elektrycznego. Za to wpasowuje się w trend polegający na badaniu korzyści i kosztów eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych przed ich zakupem.

Miasto bierze pod uwagę zarówno autobusy elektryczne, jak i wodorowe. Dokument w postaci analizy korzyści i kosztów wykorzystania autobusów zeroemisyjnych ma powstać najpóźniej do 8 grudnia.

ANALIZA INWESTYCYJNA

Opracowanie powinno zawierać:

  • analizę eksploatacyjną przewozów świadczonych w komunikacji miejskiej, na terenie dla którego Gmina Bydgoszcz jest organizatorem transportu publicznego,
  • charakterystykę istniejącej sieci komunikacyjnej, w tym: opis wymagań wynikających z umowy zawartej z operatorem, ocenę kosztów eksploatacyjnych, informacje o realizowanych i planowanych przedsięwzięciach zakupów taborowych,
  • charakterystykę floty operatora obejmującej - normy emisji spalin poszczególnych pojazdów, szacunkową emisję gazów cieplarnianych w skali roku, strukturę wieku taboru operatora z uwzględnieniem perspektywy wymiany taboru w latach przyszłych, w tym plan wymiany taboru oraz plan kasacji pojazdów,
  • analizę opcji inwestycyjnych w tym wariantu "zero",
  • analizę wariantu inwestycyjnego zakładającego wprowadzenie do eksploatacji autobusów o napędzie wodorowym, w tym charakterystyka parametrów eksploatacyjnych autobusów o takim napędzie, koszty zakupu taboru, koszty infrastruktury do tankowania pojazdów o napędzie wodorowym,
  • analizę wariantu inwestycyjnego polegającego na wprowadzeniu do eksploatacji autobusów o napędzie elektrycznym w tym: charakterystyka parametrów eksploatacyjnych takich autobusów, koszty inwestycyjne w modelu opartym o ładowanie pojazdów wyłącznie plug-in (tabor oraz infrastruktura), koszty inwestycyjne w modelu opartym o ładowanie pojazdów metodą plug-in uzupełnioną o ładowanie pantografowe,
  • w przypadku stwierdzenia nieopłacalności wariantu - analiza ma zawierać obliczenie poziomu dofinansowania zewnętrznego, dla którego dany wariant staje się opłacalny,
  • analizę środowiskową,
  • analizę popytu,
  • analizę ekonomiczno-finansową,
  • analizę wrażliwości i ryzyka,
  • analizę porównawczą eksploatacji pojazdów z różnymi napędami, uwzględniającą wyniki analiz: ekonomiczno-finansowej, społeczno-ekonomicznej oraz analizy efektów środowiskowych,
  • rekomendacje w zakresie wymiany taboru dla sieci w komunikacji miejskiej na terenie dla którego Gmina Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego.

FORMALNOŚCI

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy czeka na oferty od firm chcących wykonać opisaną wyżej analizę do dnia 6 sierpnia. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.