Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

BYD zelektryfikuje Singapur? Na razie testy

infobus
22.08.2016 12:00

8 sierpnia BYD rozpoczął testy w Singapurze swojegoelektrycznego autobusu typu BYD K9B. Pojazd będzie przez pół roku testowany wregionie Loyang. Czy przekuje się to w ekspansję chińskiego producenta wkolejnym kraju?

Obecnie na rynku autobusowym w Singapurze dominują autobusyz napędem spalinowym. Półroczna eksploatacja nadzorowana elektrobusu K9B maskłonić singapurskich przewoźników i zarządców komunikacji do zmianydotychczasowych preferencji. Stąd decyzja o nawiązaniu współpracy z LTA SmartGroup.

„Partnerstwo zLTA Smart Group oraz to wielki zaszczyt dla BYD. Dzięki temu chcemy pokazaćzalety naszych bezemisyjnych autobusów. Te pojazdy mają potencjał, któregozagospodarowanie pozwoli zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, poprawi jakośćpowietrza co łącznie ma oznaczać lepsze warunki życia dla mieszkańców. Tymsamym BYD czuje swój obowiązek w dążeniu do zapewnienia ekologicznego izrównoważonego transportu.” – powiedział Liu Xueliang, dyrektorgeneralny BYD regionie Azji i Pacyfiku.

„Naszym głównym celem jest zapewnienie efektywnegokosztowo i wolnego od zanieczyszczeń transportu w Singapurze. Dlatego ważnejest, że operator otrzymuje kompleksowe wsparcie od producenta innowacyjnychrozwiązań.” – powiedział Kumar Modi Bhupendra, szef LTA Smart Group.

Według badań ekspertów z Singapuru zastosowanie napęduelektrycznego w autobusach komunikacji miejskiej i taksówkach oferująnajwiększy potencjał w zakresie efektywnej elektryfikacji. Obecnie po tymazjatyckim państwie porusza się ok. 18 tys. autobusów, co stanowi około 2%wszystkich zarejestrowanych pojazdów drogowych. Każdy z nich statystycznie codziennie pokonuje dystans227 km.

Półroczne testy mają pozwolić BYD i LTA Smart Group stwierdzićelektryczny autobus może sprostać wymaganiom całodziennej eksploatacjijakichkolwiek kompromisów w zakresie niezawodności i serwisowania. Są one równieżczęścią projektu Singapore EV Phase 2 Test-bed, w którym Urząd TransportuProwincji Layong oraz Rady Rozwoju Gospodarczego (EDB), którego celem jestzbadanie sprawności elektrobusów i elektrycznych taksówek.

Autobusy z serii BYD K9 to pojazdy o długości 12 m.Zapewniają podróż ok. 80 pasażerom oraz posiadają pełen wachlarz udogodnień dlaosób z ograniczoną sprawnością ruchową. Magazynowanie energii elektrycznejoparto na wydajnych bateriach żelazo-fosforanowych. Z kolei zespół napędowystanowią silniki zabudowane w piastach kół. Nie mogło także zabraknąć hamowaniaodzyskowego.

Autobus potrzebuje do pięciu godzin na pełne naładowaniebaterii. Ma zasięg ok. 250 km, co wystarcza na cały dzień pracy liniowej. K9jest zbudowany zgodnie z obowiązującymi przepisami autobusów. BYD prócz dostawypojazdów zapewnia także niezbędną infrastrukturę do ładowania. Ładowarki sąprojektowane i budowane zgodnie ze standardami Międzynarodowej KomisjiElektrotechnicznej (IEC).