BYD z wynikiem 50 000 elektrobusów
18 stycznia BYD z dumą ogłosił wyprodukowanie 50-tysięcznego autobusu elektrycznego. Chińska firma osiągnęła ten imponujący wynik w ciągu 9 lat od rozpoczęcia produkcji. Jubilat – K9UB – pojedzie z fabryki w Hangzhou do Hiszpanii
Zdaniem chińskiego producenta osiągnięty wynik to światowy rekord.Ponadto firma może poszczycić się największą na świecie ofertą autobusów bateryjnychoraz liczbą klientów, zlokalizowanych w 300 miastach na całym świecie.
50-tysiecznik (K9UB) trafi do Hiszpanii – do lokalnegooperatora TUBASA i wiosną br. rozpocznie służbę w Badajoz, w mieście wpołudniowo-zachodniej Hiszpanii. Autobus ma już nowy, atrakcyjny design, pokazanyna targach IAA 2018 w Hanowerze. Jak podaje BYD – 12-metrowy pojazd może pomieścić do 80pasażerów.
Hiszpański rodowód jubilata nie jest przypadkowy. BYD mocno wszedłna hiszpański rynek w 2017 roku, i aktualnie realizuje tutaj liczne zamówienia – m.in.od takich miast, jak Walencja, Saint Cugat, Badalona czy właśnie Badajoz.
-„Nasze osiągnięcia wskazują na dobre rozpoznanie rynkui zaufanie do produktów BYD” – powiedział Wang Chuanfu, prezes BYD CompanyLimited. – Tym samym BYD wyznaczył nowy standard dla e-rynku ze względu na solidnąjakość produktu, kompletny łańcuch dostaw i innowacyjne technologie w takichdziedzinach, jak baterie, silniki i sterowniki elektroniczne.”
Trochę historii
BYD swój pierwszy autobus elektryczny K9 wyprodukował wpierwszym zakładzie w Changsha w roku 2010. Rok później firma zaproponowała strategię”Elektryfikacja transportu publicznego”, którą częściowo prowadziła wżycie w 2011 r., kiedy chińskie miasto Shenzhen w ramach przygotowań do letniej Olimpiadyzakupiło 200 szt. autobusów elektrycznych BYD K9.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dziś pojazdy z logo BYD nie tylko stały się powszechne widocznew głównych chińskich miastach, takich jak Pekin, Guangzhou, Shenzhen, Tianjin,Hangzhou, Nanjing, Changsha i Xian, ale również pojawiły się w średnichi małych miastach w tym kraju.
Ponadto marka BYD stopniowo poszerzyła swojąmiędzynarodową działalność, a pierwszym takim sygnałem do ofensywy byłkontrakt na 35 autobusów elektrycznych dla lotniska Amsterdam Schiphol w 2013r. Dzisiaj do najbardziej znanych klientów marki nalezą takie firmy jak:Transport for London, Los Angeles Public Transport Co., Sydney Airport,Stanford Uniwersytet i Facebook.
„