BYD z pierwszą montownią autobusów w Europie. Węgry!

Chiński producent zainwestuje 20 mln EUR w budowę montowniautobusów elektrycznych w węgierskim mieście Komárom. To pierwszy zakład BYD wEuropie i trzeci poza Chinami. Umowę z węgierskim rządem w tej sprawiepodpisano 10 października br.
Zakład w Komárom (położonym nad Dunajem w północnychWęgrzech, około 35 km na wschód od Győr) docelowo ma zatrudniać 300 osób, ajego docelowa zdolność produkcyjna wyniesie 400 pojazdów rocznie (na dwiezmiany). Co ważne, nazwa węgierskiej spółki produkcyjnej BYD Electric Bus &Truck Hungary Kft wskazuje na szersze ambicje niż tylko podstawowy profil BYD,czyli autobusy elektryczne i wózki widłowe.
Węgierska montownia ma rozpocząć produkcję już w pierwszymkwartale 2017 roku i wtedy też ma ruszyć własne centrum badawczo-rozwojowe(R&D). Ma ono pracować nad dalszym udoskonalaniem zarówno pojazdów, jak ibaterii.
Więcej fabryk
Podczas uroczystego podpisania umowy w węgierskimMinisterstwie Spraw Zagranicznych i Handlu w Budapeszcie, Isbrand Ho, dyrektorzarządzający BYD w Europie powiedział: – „Dzisiejsze wydarzenie wzmacniazaangażowanie naszej firmy na rynku europejskim. To jest nasz pierwszy zakładprodukcyjny, ale nie ostatni. Aktywnie poszukujemy innych miejsc. WybraliśmyWęgry zarówno ze względu na centralne położenie tego kraju w Europie, jak i na długątradycję w zakresie produkcji autobusów. Dodatkowo zostaliśmy bardzo przyjaźniepowitani przez miejscowe władze, co znacznie ułatwi nam inwestycję”.
Przemawiając na konferencji prasowej burmistrz Komárom, Attila Molnarpodziękował BYD za decyzję o ulokowaniu montowi w mieście nad Dunajem ipodkreślił jej znaczenie dla ekologicznego transportu. Dodał, że tworzeniemiejsc pracy jest priorytetem dla lokalnych władz, a chińska fabryka jest tegodowodem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei Duan Jielong, ambasador Chin na Węgrzech powiedział: -„BYD jestpionierem w aspekcie nowych pojazdów i bezemisyjnego transportu publicznego.Nic dziwnego, że sprzedaż elektrycznych autobusów BYD rośnie szybko w takich krajacheuropejskich, takich jak Wielka Brytania, Francja i Holandii. Era diesla dobiegakońca.”
Swoje przemówienie wygłosił również Peter Szíjjártó z MinisterstwaSpraw Zagranicznych i Handlu na Węgrzech, który zauważył, że Komarom to jedynyzakład produkcyjny BYD ? oprócz Kalifornii i Brazylii ? zlokalizowany pozaChinami. Podkreślił fakt, że BYD nie tylko buduje fabrykę, ale również ośrodekbadawczo-rozwojowy, który w przyszłości ma prowadzić także testy jednostkowebaterii.
„