BYD wchodzi do Europy z elektrycznymi przegubami

21 grudnia 2017 r. dwa elektryczne autobusy przegubowe firmy BYD zaczęły obsługiwać linie w Oslo . Ich operatorem jest Grupa Nobina. Są to pierwsze w Europie przegubowe elektrobusy od BYD.
Dwa 18-metrowe autobusy kursują na najbardziej ruchliwychtrasach 31 i 31E, które przewożą 15 milionów pasażerów rocznie, około 50.000dziennie. Linie między Grorud i Tonsenhagen mają długość 17 i 24 km.
Norweski debiut
-„Z niecierpliwością oczekujemy na zdobycie cennegodoświadczenia w eksploatacji tych ekologicznych i cichych autobusów, linia 31jako pierwsza przetestowała tę koncepcję, a my jesteśmy bardzo zadowoleni zNobiny, że możemy wnieść swój wkład do Oslo we współpracy z organizacją Ruter, będzie to innowacyjnywkład w nasze usługi” – mówił dyrektor Nobiny, Jan Volsdal.
W Norwegii autobusy przegubowe BYD nie używają ładowania poprzez pantografy i są ładowane tylko na zajezdni. Ponad18-metrowe pojazdy mogą pomieścić na pokładzie 150 osób, z czego 40 namiejscach siedzących, a z niskiej podłogi dostępnych jest 14 miejsc. Wymianapasażerów w norweskich egzemplarzach odbywa się przez cztery parydwuskrzydłowych i pełnowymiarowych drzwi (1200mm). Przewidywany czas ładowaniabaterii to 4 godziny przy użyciu dwóch ładowarek o mocy 40kW i rozładowaniubaterii do 15%.
-„Ponad dwa lata temu zaprezentowaliśmy naszą koncepcjęprzegubowego ebus i cieszymy si, że możemy świadczyć usługi przewozupasażerów” – powiedział Isbrand Ho, dyrektor generalny BYD Europe.-„Warunki w Oslo są wyzwaniem dla pojazdów elektrycznych, ale mamypewność, że nasze ebusy będą dobrze radzić sobie na tych ruchliwych liniach,nawet w głębokim mrozie norweskiej zimy” – dodawał Ho.
Warto również nadmienić, że oprócz Norwegii, BYD ma równieżswój debiut we Włoszech – konkretnie w Nowarze (blisko Turynu), gdzie w połowiegrudnia ubr. tamtejszy przewoźnik odebrał trzy sztuki 12-metrowychelektrycznych autobusów. Daje to razem 23 elektryczne autobusy arki BYD we Włoszech. To obok Anglii (z mega zamówieniem na łącznie 95 szt. BYD-ADL Enviro200) oraz Holandii, gdzie lotnisko Shiphool eksploatuje 35 elektrobusów K9, jak do tej pory najwięksi odbiorcy chińskich autobusów elektrycznych.
Specyfikacja techniczna przegubowegoelektrobusu BYD:
Długość: |
18250mm |
Szerokość: |
2550mm |
Wysokość: |
3380mm |
Wysokość podłogi wewnątrz pojazdu: |
370mm |
Układ drzwi wejściowych: |
2-2-2-2 |
Szerokość drzwi wejściowych: |
1200mm |
Wysokość podłogi przy drzwiach: |
320mm |
Ilość miejsc: |
150 |
Ilość miejsc siedzących: |
40 |
Moc silników: |
2x 150kW |
Maksymalna prędkość pojazdu: |
70km/h |
Moc ładowarki: |
2x 40kW |
„