BYD realizuje zamówienia na e-busy w węgierskich miastach
Węgierskie miasta Zalaegerszeg i Györ odebrały nowe elektrobusy BYD K9UD. Autobusy zostały wyprodukowane w fabryce w Komárom.
Zakup autobusów był możliwy dzięki wsparciu z programu Green Bus. W ramach tego programu zostały zakupione również elektrobusy dla miast w Szeged, Szolnok i Eger.
Niższy średni wiek taboru
Zalaegerszeg odebrał 11 sztuk 12-metrowych elektrycznych autobusów BYD. Pojazdy już wyjechały na linie. Nowe autobusy zastąpił miejsce starszego taboru i dzięki temu średni wiek floty autobusowej w tym mieści spadł z 13 do 6 lat. Autobusy kursują na prawie wszystkich liniach w Zalaegerszeg, gdzie zapewnią przejazdy dla ponad 55 000 mieszkańców.
20 czerwca BYD przekazał również 13 autobusów K9UD dla miasta Györu, dzięki czemu, średni wiek taboru zostanie obniżony z 12,9 do 9,8 lat.
Kolejne miasta – Szeged, Szolnok i Eger – wkrótce także otrzymają autobusy elektryczne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Infrastruktura ładowania do nowych elektrobusów została zbudowana przez partnera konsorcjum Volánbusz, firmę Mobiliti Volánbusz Kft.
Wyposażenie elektryków
Według węgierskiego portalu magyarsbusz.info, autobusy montowane w fabryce BYD w Komárom kosztowały państwowego przewoźnika Volánbusz 142,5 mln forintów za sztukę. Dwunastometrowe autobusy mają niską podłogę i mogą przewieźć 80 osób, w tym 35 pasażerów na miejscach siedzących i 45 stojących. Wyposażone są w energooszczędną pompę ciepła o mocy 19 kW, klimatyzację z czynnikiem chłodniczym CO2, elektroniczny system informacji pasażerskiej. Pojazdy posiadają wydzielone miejsce dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, rozkładaną rampę wejściową, systemy wspomagania kierowcy, system kamer oraz ładowarki USB . Oświetlenie pojazdu stanowią energooszczędne źródła światła LED. Autobusy zostały dostarczone przez producenta z aluminiowymi tarczami Alcoa, które są częścią standardowego wyposażenia autobusów BYD, ale nie są jeszcze powszechne w Volánbusz.
W autobusach zastosowano akumulatory BYD o dużej gęstości energii - litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o łącznej pojemności 343 kWh, przy energii użytkowej 275 kWh. To gwarantuje zasięg elektrobusów do 300 km według producenta, w zależności od warunków. Ładowanie akumulatorów trwa 2-2,5 godziny. Jednostką napędową tych pojazdów są dwa silniki elektryczne w piastach kół produkcji BYD, każdy o mocy szczytowej 150 kW.