Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

BYD otwiera fabrykę elektrobusów na Węgrzech!

infobus
07.04.2017 10:06

Wydawało się, że chiński BYD wybierze tylko jedną, francuskąlokalizację (w Allonne) jako miejsce budowy fabryki autobusów elektrycznych wEuropie. A jednak nie ? 4 kwietnia 2017 r. firma otworzyła na Węgrzech swój pierwszyeuropejski zakład, dzięki czemu uzyska lepszy dostęp do e-rynku w UniiEuropejskiej. Oficjalna nazwa firmy to „BYD Electric Bus and Truck HungaryKft”.

W Komarom będą produkowane elektryczne autobusy i autokary,ale wkrótce mają pojawić się też inne produkty, w tym elektryczne wózki widłoweoraz lekkie samochody dostawcze. Planuje się, że węgierska fabryka ma produkowaćtakże podwozia autobusowe dla Wielkiej Brytanii (do montażu kompletnychpojazdów na miejscu w ramach partnerstwa BYD-ADL) oraz dla nowej, budowanej fabryki BYD we Francji.

BYD planuje, że do końca roku węgierską fabrykę opuści 40pojazdów.

Zakład składa się z pięciu budynków: głównego biura, centrumtestowania baterii i serwisu, linii kontrolnej i kabiny wodnej, hali montażowej autobusów i samochodów ciężarowych oraz malarni. Inwestycja kosztowała 20 mln euro, czyli około 6,2 mld HUF.

Aktualne zatrudnienie BYD Komarom to 32 pracowników. Docelowy poziom to ok.300 osób, z których większość ma być rekrutowanaz Węgier i posiadać wykształcenie techniczne. Roczna maksymalna wydajność to 400elektrycznych autobusów na dwie zmiany. Pojazdy wyprodukowane w Komarom maja trafiaćdo klientów w Europie kontynentalnej.

Mówią VIP-y

W ceremonii otwarcie wzięli m.in. udział Péter Szijjártó, ministerspraw zagranicznych i handlu (na zdjęciu trzeci po lewej), Duan Jielong,chiński ambasador Węgier (po lewej) oraz Isbrand Ho, dyrektor zarządzający BYDEurope (drugi z prawej).

Pan Ho wyjaśnił, dlaczego BYD wybrał Węgry i Komarom pod nowąfabrykę: -„Po pierwsze ze względu na centralną lokalizację i długą tradycjęinżynierską w tym regionie. Jesteśmy świadomi silnego dziedzictwa autobusowego natym obszarze. Teraz rząd wzmacnia tę branżę i jesteśmy dumni, że jesteśmy wczołówce tego ruchu”

-„Cieszymy się, że BYD, największa chińska firma zajmującasię nowymi technologiami motoryzacyjnymi wybrała Węgry jako lokalizacjępierwszego w pełni wyposażonego zakładu autobusowego w Europie, który ma zatrudniaćdo 300 osób” – powiedział Péter Szijjártó. – Inwestycja ta pokazuje sukcesWęgier w przyciąganiu inwestycji przemysłowych, przede wszystkim z sektoramotoryzacyjnego”.

Druga fabryka we Francji

W ubiegłym miesiącu BYD informował, że zainwestuje 10 mlneuro w produkcję autobusów elektrycznych w drugiej europejskiej lokalizacji. Wtym przypadku pracę ma znaleźć początkowo 100 osób, a w fabryce ma powstawać do200 autobusów rocznie. Produkcja ma ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku. Tutaj także  Chińczycy zapowiadają rozbudowę linii produkcyjnych – w miarę rosnącego zapotrzebowania na e-mobilność.