BYD i pierwszy elektrobus dla Węgier. Z Komarom
Lokalizacja montowni BYD na Węgrzech zaczyna przynosić pierwszeowoce. W grudniu miasto Salgótarján odebrało swój pierwszy elektrobus i jednocześniepierwszy autobus z Komarom przeznaczony na węgierski rynek.
Salgótarján – węgierskie miasto położone na północy krajuzakupiło 12-metrowy model BYD K9 wstarym designie. Widocznie nowa stylistyka – pokazana na targach IAA wHanowerze – dopiero wchodzi do produkcji. W przekazaniu elektrobusu wzięła duża liczba VIP-ów i to także z węgierskiegorządu.
Na zbiorowym zdjęci możemyzobaczyć od lewej: Sándor Simonyi, CEO i właściciel Trigone Kft; LaszloKrenner, przedstawiciel handlowy BYD Europe; Gyula Pomázi, zastępca sekretarzastanu Węgier; Zsolt Fekete, burmistrz Salgotarjan; Patrick Oosterveld, zastępcadyrektora handlowego BYD Europe i Csaba Mihály Uti, dyrektor generalny VolanKMKK Zrt.
Podczas uroczystości przedstawiciel węgierskiego rządu – Gyula Pomázi – powiedział-: -„Szybkie, bezpieczne i wygodne systemy ruchu w znacznym stopniuprzyczyniają się do podniesienia poziomu życia. Z tego powodu jednym z naszychgłównych celów w transporcie publicznym jest zwiększenie obecnej liczbypasażerów poprzez zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego, a takżezapewnienie komfortu, bezpieczeństwa i oczywiście niskiej emisji. Jednym zkluczowych celów nowej strategii autobusowej rządu jest stworzenie nowoczesnej iekologicznej floty.”
Z kolei Isbrand Ho, dyrektor zarządzający BYD Europepodkreślił: „Cieszymy się bardzo, że możemy wejść na rynek węgierski, azwłaszcza do miasta Salgótarján. Jest to pierwsze węgierskie miasto, które będzieeksploatowało nasz sprawdzony i niezawodny autobus. Chcemy pomóc Węgrom staćsię zielonymi krajem z czego skorzystają nasze dzieci i przyszłe pokolenia.Cieszymy się na bardzo udaną współpracę.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Węgierski kamień milowy
Węgierski kontrakt to kolejny kamień milowy dla chińskiegoproducenta. Wcześniejsze ważne wydarzenia to umowy na dostawę elektrobusów nadwa nowe, europejskie rynki: do Portugalii i Danii. BYD twierdzi, że mazamówienia na łącznie 600 ebusów do dwunastu krajach europejskich, co dajemu pozycję „wiodącego dostawcy autobusów elektrycznych w Europie.” Teoretyczniejest to możliwe po zaliczeniu wszystkich zamówień, w tym także na podwozia dlaADL.
Przypomnijmy, że montowania BYD w Komarom na Węgrzech została założonaw 2017 r. Pierwsze wyprodukowane tutaj pojazdy trafiły do Holandii i Szwecji. Obecniezakład realizuje zamówienia dla Brussels Airport Company. Fabryka rozpoczęła takżeprodukcję podwozi pod autobusy elektryczne ADL dla klientów w WielkiejBrytanii.
„