BYD coraz mocniejszy w Izraelu. Sto elektrycznych autobusów
BYD wygrał duży kontrakt w największym do tej pory przetargu na autobusy elektryczne w Izraelu.
Mają one zostać dostarczone przed końcem 2022 roku i będą wykorzystywane w Hajfie.
SETKA OD BYD
Zamówienie jest częścią większego izraelskiego przetargu na 200 autobusów wspieranego przez krajowy zarząd transportu. Operator transportu publicznego Egged wybrał BYD jako swojego dostawcę w tym zakresie. Egged jest klientem BYD od 2017 roku i ma już w swojej flocie 24 autobusy elektryczne tego producenta, które jeżdżą w Hajfie i Jerozolimie. BYD twierdzi, że nowa generacja autobusów elektrycznych, które trafią do Izraela, będzie wyposażona w akumulatory żelazowo-fosforanowe o dłuższej żywotności i zwiększonej gęstości energii, co zapewni jeszcze większy zasięg. Akumulatory mają pojemność 422 kWh i powinny zapewnić do 400 kilometrów zasięgu. Mają to być pojazdy 12-metrowe.
Egged obsługuje łącznie 35 autobusów elektrycznych, oprócz marki BYD także Golden Dragon. Większość nowych autobusów ma przyjechać w okolice Hajfy - 150 sztuk. Na część pojazdów przewoźnik otrzymał dotację z Urzędu Transportu Miejskiego i podmioty te wspólnie pracują nad budową infrastruktury do ładowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
RESZTA DLA INNYCH PRODUCENTÓW
Obecnie w Izraelu jeździ 37 autobusów elektrycznych marki BYD - w miastach Hajfa, Jerozolima, Tel Awiw, Modin i region Sharon. Wskutek obecnego zamówienia ta flota się znacząco zwiększy. Oprócz 100 elektryków od BYD do Izraela w ramach tego samego przetargu przyjedzie jeszcze 50 autobusów elektrycznych od Higer i 50 Golden Dragon.
W sierpniu br. izraelski rząd zwiększył środki na autobusy elektryczne. Celem jest zelektryfikowanie całej floty autobusowej do 2025 roku.