Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

BVG testuje przegubową hybrydę Volvo

infobus
12.01.2016 14:59

Niemiecka firma Berliner Verkehrsbetriebe(BVG) przeprowadziła w 2015 r. pięć testów nowych autobusów ? w tym egzemplarzepodwójnie przegubowe i elektryczne. Na przełomie roku do tej grupy dołączył modelVolvo 7900 LAH, produkowany we Wrocławiu. Można go spotkać na liniiTXL.

Hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 LAH ma 18.14 m długości,3,28 m wysokości, 16.400 kg masy własnej, mieści do 154 pasażerów oraz zapewnia do 30% niższe zużycie paliwa wporównaniu z standardowym modelem Volvo 7900 LA z silnikiem diesla. Z kolei w porównaniuz dwuosiowym autobusem hybrydowym Volvo 7900 Hybrid zużycie paliwa zmniejszysię o 15% w przeliczeniu na jednego pasażera w całkowicie zapełnionymautobusie. Autobus Volvo 7900 LAH jest napędzany nowym, 5-litrowym silnikiemdiesla o mocy 240 KM, spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6oraz generującym wyjątkowo niskie emisje. Emisja tlenków azotu zmniejszy się o87%, a cząstek stałych o 50% w stosunku do wymagań Euro 5. Autobus posiadarównież nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dziękiumiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusujest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów.Testowany autobus ma troje drzwi, funkcję przyklęku i klimatyzację. Autobusjest przystosowane dla osób niepełnosprawnych i przy drugich drzwiach znajdujesię miejsce dla jednego wózka inwalidzkiego lub dziecięcego.

? ?Wiele miast europejskich zgłasza zapotrzebowanie naautobusy, które łączą w sobie dużą pojemność pasażerów z niskim zużyciem paliwai małym wpływem na środowisko. Oferując hybrydowy autobus przegubowy Volvo7900, spełniamy oczekiwania naszych klientów dzięki rozwiązaniu, które zaspokoirównież potrzebę bezpieczeństwa operacyjnego i niezawodności ? wyjaśnia JohnnyLidman, Product Manager Europe w Volvo Buses.

Pierwszy przegubowy autobus hybrydowy Volvo 7900 ArticulatedHybrid trafił do klientów wiosną 2014 roku. Jednym z największych odbiorcówtego modelu stały się Węgry, a dokładniej budapesztański przewoźnik T&JBusz, który odebrał w 2015 r. 28 przegubowych autobusów hybrydowych. Jest to dotej pory największe zamówienie na przegubową hybrydę Volvo 7900.

Sprzedaż została dokonana we współpracy z węgierską spółkąRába Automotive, która również dostarczyła siedzenia do 28 autobusówhybrydowych. – ?To naprawdę dobra wiadomość, że Budapeszt zdecydował sięzainwestować w technologię hybrydową. Sprzedaliśmy ponad 1900 autobusówhybrydowych do miast w 21 krajach, lecz to jest do tej pory największepojedyncze zamówienie jeśli chodzi o przegubowe autobusy hybrydowe? -powiedział Arpad Szucs, Country Manager w Volvo Buses na Węgrzech.

Na koniec przypomnijmy, że od 2014 roku wszystkie autobusy miejskiemarki Volvo Buses sprzedawane na Europę to pojazdy hybrydowe. Oferta ta obejmujezarówno niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid (4×2) oraz Volvo 7900 LAH(6×2), jak również podwozie pod autobus piętrowy Volvo B5LH Double-decker.