Berliński przewoźnik BVG wybrał ofertę Scanii w zakresie zakupu jednego niskopodłogowego autobus piętrowego o długości 11 m i pojemności do 89 pasażerów. Model Citywide LFDD zostanie wyposażone m.in. w szklany dach. Jego produkcją zajmie się fabryka w Słupsku. Zdaniem niemieckiego przewoźnika przestrzeń pasażerska w „krótkim’ piętrusie będzie odpowiadać dostępnemu miejscu w aktualnie eksploatowanych pojazdach przegubowych. BVG oczekuje, że dzięki jego długości będzie on zdecydowanie łatwiejszy do prowadzenia po zatłoczonych ulicach w centrum miasta, a tym samym jego pole zastosowania będzie zdecydowanie szersze niż do tej pory eksplodowanych w Berlinie trzyosiowych pojazdów dwupiętrowych. Czy testowy Citywide LFDD sprawdzi się w stolicy Niemiec i czy będzie stanowić użyteczne uzupełnienie istniejącej floty pojazdów transportu publicznego BVG? O tym przekonamy się za rok, kiedy zaplanowano podsumowanie okresu próbnego. Jeżeli decyzja będzie na TAK, szwedzki producent będzie mógł spodziewać się konkretnych zamówień. –„Autobusy piętrowe są znakiem rozpoznawczym dla Berlina i BVG – mówi Martin Koller z BVG. –Dlatego chcemy przetestować kilka modeli, aby były następnie one uszyte na naszą miarę. Szukamy też nowych rozwiązań technologicznych, tak aby nasze usługi transportowe mogły spełniać wymagania rosnącego miasta.’ Dodajmy, że do tej pory Berlin eksploatował głównie trzyosiowe autobusy piętrowe MAN Lion’s City DD , które były produkowane w zamykanych właśnie zakładach w Pilsting w Niemczech. Do końca 2007 r. BVG odebrało 200 szt. pojazdów w tego typu, a w latach 2008-2010 kolejnych 200 modeli. Ich jednostkowa pojemność pasażerska wynosi 128 miejsc, w tym 83 to miejsca siedzące.
Na pewno berlińska, piętrowa Scania Citywide LFDD będzie wyjątkowa i to z wielu powodów. Po pierwsze będzie to pierwszy egzemplarz wykonany w ramach nowej generacji Citywide. Po drugie będzie to pierwszy „piętrus”szwedzkiego producenta z silnikiem, Euro 6. Dodatkowo w jego wnętrzu znajdziemy kilka technologicznych nowinek. Oprócz wspomnianego szklanego dachu w przedniej części górnego pokładu, będą to schody ustawione zgodnie z kierunkiem jazdy, co ma ułatwić przepływ pasażerów. . Na stopniach, a także na bocznych ścianach klatki schodowej pojawi się oświetlenie LED. Przy w każdym rzędzie siedzeń znajdziemy porty USB, a na dolnym pokładzie –elektroniczny wyświetlacz o dostępności miejsc na górnym piętrze. Także dla fabryki w Słupsku berlińskie egzemplarz będzie technicznym, jak i historycznym wyzwaniem. To nadzieja na powrót do produkcyjnego poziomu z lat 2008-2011, kiedy zakład opuszczało rocznie 600-700 pojazdów. Co ciekawe, ich trzon stanowiły wówczas właśnie piętrowe modele OmniCity na rynek brytyjski. Czy podobną szansę da Słupskowi Berlin? Na to liczymy, pamiętając, że właśnie polski zakład rozpoczął realizację kilkuletniego kontaktu dla BVG na 156 szt. autobusów przegubowych.