Busworld 2023: Cztery autobusy od Yutonga i platforma YEA
Znamy program wystawienniczy Yutonga na zbliżające się targi Busworld Europe w Brukseli, które rozpoczną się 6 października. Od dwóch dni prasowych.
Chiński producent zaprezentuje na wystawie cztery najnowsze autobusy. To U11DD, T15E, U18 i E7S. Do tego poznamy szczegóły YEA – zintegrowanej platformy technologii sterowania dla nowych elektrycznych pojazdów użytkowych.
System YEA
YEA to pierwsza w historii zintegrowana pod względem oprogramowania i sprzętu platforma dla ciężarówek i autobusów elektrycznych, która ma ambicję zrewolucjonizowania chińskiego sektora nowych pojazdów użytkowych.
Dzięki platformie YEA, Yutong chce osiągać płynną integrację oprogramowania i sprzętu, tym samym znacznie zwiększając bezpieczeństwo, niezawodność i wydajność produktu. Platforma zapewnia integrację, skalowalność i samorozwój, spełniając tym samym wszystkie wymogi stawiane przez różne segmenty pojazdów użytkowych.
Istnieją dwa podstawowe komponenty - architektura C i YOS - które stanowią podstawę technologiczną YEA. Architektura C jest inteligentnym „mózgiem” pojazdu użytkowego i obejmuje „centralną jednostkę obliczeniową, urządzenie kontrolujące typu multi-in-one, inteligentny kontroler kabiny i zaawansowany kontroler wspomagania jazdy”. YOS to nazwa systemu operacyjnego pojazdu użytkowego, samodzielnie opracowanego na bazie architektury C. Połączenie tych dwóch podstawowych komponentów ułatwia fuzję funkcjonalną i redystrybucję, co skutkuje wzrostem mocy obliczeniowej o 200% i stuprocentową poprawą wydajności sterowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
YEA zapewnia całkowite rozprzęganie oprogramowania i sprzętu, jednocześnie zarządzając całym oprogramowaniem i sprzętem za pośrednictwem ujednoliconego systemu zarządzania. Umożliwia to skrócenie cykli dostaw oprogramowania przy jednoczesnym zapewnieniu inteligentnych doświadczeń podczas jazdy oraz bezpieczeństwa użytkowania.
Na koniec dodajmy, że system Yutonga przewiduje również obszerne wsparcie w postaci danych, rozwiązując kluczowe problemy, jakie często dotyczą nowych pojazdów. To:
- niewystarczający zasięg,
- niska wydajność użytkowa,
- niewystarczająca moc,
- niski stopień bezpieczeństwa,
- niski wskaźnik frekwencji
- słaba stabilność operacyjna,
Jednocześnie rozwiązanie to wspiera pełen cyklu życia pojazdu elektrycznego po niższych kosztach niż w przypadku pojazdów konwencjonalnych.