Busworld 2019: Webasto dla elektromobilności
Webasto zelektryzowało swoją ofertęi dzisiaj niemiecki producent oferuje nie tylko systemy zarządzania temperaturądla autobusów elektrycznych, ale także baterie i ładowarki.
Pokazana na targach Busworld koncepcja Webasto jest w stanie zapewnić optymalną temperaturę zarównopasażerom, jak i akumulatorom, układowi napędowemu i elektronice. System zawieram.in. standardowy akumulator Webasto CV, który po raz pierwszy można było zobaczyćna żywo na wystawie w Brukseli.
Zarządzanie ciepłem
Dzięki swojej wieloletniejwiedzy, Webasto jest w stanie zintegrować wszystkie te części w jedencałościowy system. Takie podejście opiera się na zastosowaniu zasad odzyskuciepła w celu uzupełnienia ogrzewania kabiny i pracy pompy ciepła – w efekcie prowadzito do zwiększenia wydajności baterii o około 25 procent.
System składa się ze sprawdzonegopodgrzewacza wysokonapięciowego HVH 100 o stałej wydajności 95 procent oraz jednostkicentralnej Cronus Smart, która pełni rolę mózg dla wszystkich elementów systemu.
To, podobnie jak modułowakonstrukcja standardowego akumulatora CV, zapewnia optymalną, dopasowanąintegrację z dowolnym systemem. Oczywiście wszystkie elementy systemuzarządzania ciepłem są idealnie do siebie dopasowane, ale nie są one od sienie zależne.Przykładem może być pojazd Mover e.GO , gdzie system zarządzania ciepłem Webastozostał dostosowany do systemu akumulatorów firmy e.GO.
Akumulatory od Webasto
W ciągu dwóch lat Webasto przekształciłopomysł na swój nowy produkt do stanu dojrzałości rynkowej. Zdaniem firmy, modułowerozwiązanie akumulatorowe spełnia kompleksowe wymagania rynkuelektromobilności. Niezawodny, zoptymalizowany pod względem kosztów systemtworzy standardowe rozwiązanie dla rynku pojazdów użytkowych.
Korzystając z akumulatora CVStandard jako podstawy, klient może tworzyć zindywidualizowane systemy i to nawetw małych ilościach, co czyni go dobry m rozwiązaniem dla rynku transportupublicznego.
Przykładem może być pierwszymautobus z akumulatorem CV, czyli pojazd firmy „I SEE Electric Busses”, która przekonwertowałastandardowy autobus MAN A21 z silnikiem diesla na elektryczny – stosując m.in. silnikiZiehl Abegg. W Brukseli odbył się jego pierwszy pokaz drogowy.
Rozwiązania systemowe
Dzięki wieloletniemudoświadczeniu, Webasto oprócz systemu zarządzania temperaturą przedstawiło naBusworld następujące rozwiązania:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
ładowarki Webasto Pure, któryobsługują wszystkie pojazdy elektryczne i hybrydowe ze złączami typu 2,oferując skalowalną moc ładowania od 3,7 do 22 kW.
-
modułowy system klimatyzacjidachowej Cool Top 220 RT-C do autobusów MIDI;
-
kompaktowy podgrzewacz wodyThermo Top Pro 120/150 z mocą grzewczą 12 lub 15 kW
-
jednostkę sterującą Thermal Management Control Plus.
„