Busworld 2019: Osiem autobusów od Daimler Buses
W hali wystawowej nr 5, gdziegwiazdą będzie elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro. Do tej pory zamówieniana ten pojazd (tylko w wersji 12 metrów) osiągnęły już trzycyfrowe liczby, cojak najlepiej świadczy o atrakcyjności oferty Daimler Buses w zakresie e-mobilności.
17 października na brukselskichtargach odbędzie się konferencja prasowa Mercedesa, podczas której TillOberwörder, szef Daimler Buses, przedstawi najnowsze wiadomości z autobusowejoferty koncernu.
-„Dzięki naszym markomMercedes-Benz, Setra i Omniplus pokażemy na Busworld 2019 zrównoważone iinnowacyjne rozwiązania dla przemysłu autobusowego. Aktualnie oferujemy naszymklientom autobusy i rozwiązania mobilne opracowane w zasadzie dla każdego transportowegocelu. W szczególności w sektorze e-mobilności władze miasta i firmytransportowe oczekują od nas produktów dostosowanych do potrzeb lokalnegotransportu publicznego Dzięki naszemu ogólnemu systemowi obejmującemu produkt ikompleksowe wsparcie, jesteśmy tutaj bardzo dobrze przygotowani. Zamówienia naeCitaro składające się już z trzycyfrowych liczb, co daje nam potwierdzenie, żepodążamy właściwą drogą. Ofertę naszych marek uzupełnia profesjonalne doradztwoi sieć serwisowa , która także jest już dostosowana do potrzeb naszych klientóww zakresie elektromobilności.”
Elektryczna gwiazda
Głównym tematem prezentacji na targach w Brukseliibędzie ogólny system e-mobilności od Daimler Buses. W pełni elektrycznyMercedes-Benz eCitaro, który jest produkowany seryjnie w fabryce w Mannheim,oferuje miastom i przedsiębiorstwom możliwość dostosowania swojej floty dolokalnych potrzeb bezemisyjnego transportu. Autobusy eCitaro można już spotkaćw regularnym ruchu, w takich państwach jak: Niemcy, Luksemburg, Norwegia,Szwecja i Szwajcaria. Kolejne – jak podkreśla Daimler „trzycyfrowe dostawy” – odbędąsię w tym roku w całej Europie.
Dodajmy, że od 2020 r. dostępnabędzie również przegubowa wersja modelu eCitaro, czyli eCitaro G oferujący 145miejsc pasażerskich. Z kolei w II połowie 2020 r. w elektrobusach Mercedesachpojawią się akumulatory litowo-polimerowe, a od 2021 r. cała seria eCitarozostanie wyposażona w kolejną generację akumulatorów. Wtedy też pojawi się premierowypojazd z range extenderem w postaci ogniwa paliwowego zasilanego wodorem.Pierwszy taki egzemplarz ma pojawić się w Hamburgu.
Co do ładowania to na razie eCitarojest przystosowany do ładowania 150 kW za pomocą kabla (plug-in). Szybkieładowanie przy około 300 kW za pomocą pantografu montowanego na dachu będzie dostępnedo końca 2019 roku, a szybkie ładowanie za pomocą tzw. „odwróconego pantografu”jest w przygotowaniu.
Osiem autobusów
Prezentacja Daimler Buses na Busworld Europe 2019 będzieskładała się z ośmiu pojazdów marek Mercedes-Benz i Setra, w tym:
-
Miejski elektrobus Mercedes-Benz eCitaro
-
Międzymiastowy, uniwersalny autobus Mercedes-Benz Intouro
-
Autokar Mercedes-Benz Tourismo 15 RHD
-
Minibus Mercedes-Benz Sprinter Travel 75 (światowapremiera), który dzięki nowej osi o dużym obciążeniu ma zwiększoną pojemnośćpasażerską do 21 + 1 miejsc, co z kolei umożliwia ustanowienie nowychstandardów w podróży klasą MINI
-
Międzymiastowy, uniwersalny autobus Low Entry – SetraMultiClass S 415 LE
-
Autobus turystyczny klasy Economy – Setra ComfortClass S 515HD
-
Autobus turystyczny klasy Premium – Setra TopClass S 516 HDH
-
Dwupokładowy autobus turystyczny klasy Premium – SetraTopClass S 531 DT.
Oprócz tego odwiedzający będą mogli dowiedzieć się w hali nr5 więcej na temat usługi Omniplus On i Daimler Buses eMobility Consulting. Wcentrum projektowym klienci otrzymują również porady dotyczące konfiguracji wybranych pojazdów.
„