Busworld 2019: MAN zaprasza na show! [FILM]
Prezes MAN Truck & BusPolska Marc Martinez zaprasza na tegoroczną edycję Busworld Europe 2019, gdziemarki MAN i Neoplan pokażą kilka ciekawych autobusów. Co ważne, wszystkiesilniki spalinowe zaprezentowane na wystawie przez MAN, spełniają już normę emisji spalin Euro6d, która obowiązuje od 1 września 2019 r.
Na tegorocznym Busworld wBrukseli firma MAN Truck & Bus pokaże tradycyjnie szeroką ofertę swoich autobusówmiejskich, międzymiastowych, autokarów i minibusów marek MAN i Neoplan. Swoje premieryna belgijskich targach zaliczą:
-
MAN Lion's City 19,
-
MAN Lion's Intercity zsilnikiem D15
-
elektryczny minibus MAN eTGECombi
-
miejski minibus TGE City.
-„Po raz pierwszy MAN zaoferujeteż wszystkim chętnym możliwość odbycia jazdy próbnej w pełni elektrycznympojazdem MAN Lion's City E. Do zobaczenia na stoisku 422 w hali 4 na Busworld2019! – mówi Marc Martinez, prezes MAN Truck & Bus Polska Marc Martinez.
{https://vimeo.com/366054975}
Lwia rodzina
Na targach w Brukseli MANzaprezentuje 12-metrową wersję solo swojego całkowicie elektrycznego autobusuMAN Lion's City E z 35 miejscami siedzącymi. Najnowszy e-bus uzupełnia nowągenerację autobusów miejskich MAN, która teraz do tej pory obejmowała wersje na olej napędowy przez gaz ziemnypo napęd hybrydowy. Elementy stylistyczne „E” podkreślają nową jakość napęduelektrycznego. Najbardziej oczywiste różnice to brak wieży silnika, położenieakumulatorów na dachu i 4 dodatkowe miejsca siedzące z tyłu. W autobusie solo zastosowanyukład napędowy może wytwarzać moc od 160 kW do maksymalnie 270 kW. W rezultacieLion's City E ma zasięg 200 km (do 270 km w idealnych warunkach atmosferycznych)i to przez cały okres użytkowania akumulatorów.
Z miejskiej rodziny na Busworld 2019 zadebiutuje MAN Lion's City 19EfficientHybrid. To oznacza, że lwia rodzina ma nowego, konwencjonalnego „brata”,a MAN cały czas rozwija swoją nową generację o pojazdy z silnikami diesla. Wprzegubowym pojeździe o długości 18,75 m mamy 38 miejsc siedzących,czyli o cztery więcej niż w Lion`s City 18 o podobnej konfiguracji. Pod maskątargowego modelu zamontowano silnik wysokoprężny D1556LOH o mocy 360 KM (265 kW) r. Autobus jest wyposażony w MAN EfficientHybrid, czylilekki układ hybrydowym, który przede wszystkim dzięki funkcji start-stop czynigo jeszcze bardziej ekonomicznym i przyjaznym dla środowiska.
Wystawowy Lion's City 19 wyznaczateż nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa. Mamy tutaj przede wszystkim aktywnysystem wspomagania skrętu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów w martwym polu. Kameryzarówno z przodu, jak i z dwóch stron pojazdu automatycznie monitorują ruch, coodciąża kierowcę. Jest on aktywnie ostrzegany, aby zapobiec potencjalnymzagrożeniom lub kolizjom, zarówno wizualnie – za pośrednictwem dwóchwbudowanych wyświetlaczy w polu widzenia kierowcy, jak i akustycznie, za pomocąsygnału ostrzegawczego. System ostrzega przed potencjalnymi kolizjami zarówno wstrefie przedniej, jak i podczas skręcania. Co ważne, nowe systemy mają zostaćudostępnione w nadchodzącym roku dla wszystkich autobusów MAN, jako standardowerozwiązanie.
Intercity z D15
W Brukseli przypomni o sobie trochę zapomniany MAN Lion'sIntercity w wersji „C” o długości 13 m i o pojemności 53 miejscsiedzących. Na dwóch osiach. Co najważniejsze, pojazd ten po raz pierwszy został wyposażony w nowy silnik D1556 LOH o mocy 360KM (265 kW). D15 to wydajny 9-litrowy silnik – sprawdzony w nowej generacjiLion`s City – który w modelach Intercity (obok silnika D08) będzie występował wwersjach: 280, 330 i 360 KM.
Ponadto MAN rozszerzył swojąofertę skrzyń biegów do autobusu międzymiastowego i dodał do oferty zautomatyzowaną12-biegową skrzynię biegów MAN TipMatic. Nowe funkcje skrzyni biegów, którezostały zaprezentowane na targach IAA, obejmują m.in. jednostkę sterującą zzastrzeżoną strategią zmiany biegów MAN.
Pierwsze tak zmodernizowanemodele Lion's Intercity wyjadą na drogi wiosną 2020 r.
MAN Lion's Coach
Uzupełnieniem miejskich i międzymiastowych eksponatówna stoisku targowym MAN będzie MAN Lion's Coach, który wystąpi także w wersji”C” – o długości 13 metrów z 48 miejscami siedzącymi, windą i dwoma miejscami dlawózków inwalidzkich. Prezentowany pojazd dwuosiowy łączy w sobie maksymalnąefektywność z dużym bagażnikiem. Autokar napędzany jest wydajnym silnikiem D2676LOH o mocy 470 KM (346 kW) o maksymalnym momencie obrotowym 2400 Nm. Autobus marównież 12-biegową skrzynię biegów MAN TipMatic Coach.
Dodajmy, że Lion's Coach toteraz prawdziwy „piłkarski mistrz”, z którego usług korzystają m.in. najlepszedrużyny, takich jak FC Bayern Monachium, Paris Saint-Germain, a od wiosny -także reprezentacja Niemiec.
Neoplan: komfort ibezpieczeństwo
Markę Neoplan na Busworld będą reprezentować:
-
Tourliner L z układem foteli 2 + 1. Do tego cała infrastrukturabiurowa, wraz z pokładowym Wi-Fi, gniazdami 230 V i USB oraz dwoma stołami zsiedzeniami skierowanymi do siebie, zapewni przestrzeń do pracy podczaspodróży. Ten wyjątkowy „biurobus”został opracowany przez Bus Modification Center w Plaueni umożliwia podróż oraz pracę dla 35 pasażerów. Tourliner jest napędzanysilnikiem D26 o mocy 470 KM (346 kW) z maksymalnym momentem obrotowym 2400 Nm,który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów MAN TipMatic Coach.
-
Neoplan Skyliner – luksusowy autobus piętrowypokazany zostanie z przednimi schodami po prawej stronie pojazdu. To zdaniemproducenta optymalizuje przepływ pasażerów i zwiększa pojemność miejscsiedzących. Pojemność targowego modelu to 76 pasażerów. Nowy, praktyczny anekskuchennym na dolnym pokładzie (oddzielnie instalowany w Bus Modification Centerw Plauen) dopełni wyjątkowe wrażenia z podróży Skylinerem. Aby zapewnićprzyjemną jazdę, autokar wyposażony jest w silnik wysokoprężny D2676 LOH o mocy510 KM (375 kW) o maksymalnym momencie obrotowym 2600 Nm, 12-biegowąautomatyczną skrzynię biegów MAN TipMatic Coach i system elektronicznego sterowanaamortyzatorami (CDS). Do tego brukselski Skyliner został wyposażony w OptiView,czyli pierwszy system cyfrowych lusterek dla autokarów, który świętował swoją światowąpremierę na ostatnim IAA i będzie dostępny dla wszystkich modeli Neoplana od2020 roku. Obejmuje on dwie kamery zainstalowane po obu stronach pojazdu orazdwa wyświetlacze, dzięki którym kierowca widzi wszystko – także to, co jest w martwympolu. Do tego dochodzi systemwspomagania skrętu z aktywnym ostrzeganiem i wykrywaniem pieszych, wyświetlaczograniczenia prędkości i automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych. To zupełnie nowe standardy,jeśli chodzi o bezpieczne podróżowanie
MINI premiery
Oprócz MAN TGE Intercityprzeznaczonego do transportu międzymiastowego, który miał swoją premierępodczas IAA 2018, MAN zaprezentuje na Busworld dwa nowe pojazdy na bazie TGE:
-
MAN eTGE Combi
-
MAN TGE City
eTGE Combi to pierwszy w pełnizasilany elektrycznie mikrobus w ofercie MAN. MINI elektrobus oparty jest naseryjnie produkowanym elektrycznym samochodzie dostawczym – MAN eTGE i zostałdopuszczony do przewozu ośmiu osób. Dlatego ten nowy pojazd nadaje sięszczególnie do transportu w strefach niskoemisyjnych, obszarach mieszkalnych iuzdrowiskowych, gdzie jest kładziony szczególny nacisk na ograniczenie hałasudo minimum. Aby zaoszczędzić miejsce, akumulatory w eTGE Combi są wbudowane podlekko podniesioną podłogę. Teoretycznie powinny umożliwić zasięg do 173kilometrów (NEDC) lub 114 kilometrów (WLTP).
Kolejna nowość – i to ważnatakże dla polskiego rynku – to miejski minibus MAN TGE City, który równieżopiera się na samochodzie dostawczym TGE. Jego wyróżnikiem jest niskopodłogowaplatforma z nową koncepcją drzwi, opracowaną specjalnie dla TGE City. Środkowaplatforma w zależności od potrzeb posiada: składane siedzenia, miejsca dlawózków inwalidzkich i wózków, miejsca stojące lub stałe miejsca siedzące. Lekkouniesiony tył oferuje miejsca do siedzenia. Duże okna boczne zapewniająwszystkim pasażerom niezakłócony widok. Dodatkowe opcjonalne funkcje obejmująwyświetlacze miejsc na przednich i bocznych oknach, kamerę cofania i montowanyna dachu system klimatyzacji.
MAN DigitalServices
Oprócz produktów MAN będziepromował w Belgii także usługi serwisowe, czyli: serwis, oryginalne części iakcesoria oraz usługi finansowe. Nowością jest cały obszar poświęconye-mobilności, czyli MAN Transport Solutions. Jego celem jest zaoferowanieklientowi spersonalizowanego rozwiązania transportowego o maksymalnej wartościekonomicznej, a tym samym zapewnienie mu najlepszego wsparcia, gdy wejdzie onna rynek e-mobilności.
Co ważne, już jesienią wszyscy klienciMAN i Neoplan skorzystają z pakietu RIO Box, który będzie standardowo montowanyw nowych autobusach. W ten sposób MAN chce przekonać przewoźników do korzystaniaz MAN DigitalServices, który śledzi i pozwala zoptymalizować wszystkie czynnikiwpływające na całkowity koszt posiadania (Total Cost of Ownership) – odpłynnego planowania podróży po zarządzanie serwisem. Przed warsztatem MAN-a jużnic się nie ukryje.
„