Busworld 2019: Magazyn energii LFP od Impactu [FILM]
Nowy produkt: UVES LFP PHEV-2STANDARD – to magazyn energiistworzony w oparciu o technologię LFP, czyli kolejna propozycja Impactu dlaproducentów pojazdów transportu publicznego i przemysłu ciężkiego.
Charakteryzuje się przede wszystkim możliwością rozładowania wysokimi prądami,stosunkowo długim okresem życia baterii (nawet do 10 lat), odpornością zarównona wysokie jak i niskie temperatury otoczenia.
Warto podkreślić, że LFP jest najbezpieczniejszą wużytkowaniu chemią spośród obecnie wykorzystywanych we współczesnych magazynachenergii. Baterie LFP są idealnym rozwiązaniem do aplikacji ciężkich, gdziewymagana jest praca z dużym obciążeniem mocowym, a zarazem producentowi zależyna niezawodności i długim okresie używalności produktu.
O tej nowej ofercie rozmawialiśmy w Brukseli z Maciejem Kwiatkowskim z Impact Clean Power Technology:
{https://vimeo.com/369531538}
NMC i LTO
Oprócz tego Impact zaprezentował systemy bateryjne UVESStandard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następniewykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwaNMC, LTO i LFP, w tym:
-
NMC nowej generacji, które charakteryzują się wysokągęstością energii i wydajną pracą. Wymagają stosunkowo długiego czasuładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennejeksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle wzajezdni w godzinach nocnych.
-
moduły LTO, które mogą być ładowane szybko i często np. wtrakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 do 15 minut.Pojazdy ładowane w ten sposób mogą być wykorzystywane praktycznie przez 24godziny 7 dni w tygodniu. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większąpopularnością.
Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikatR100.02, oraz R10.05.. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku napodstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono wspecjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunekkonieczny do stosowania baterii w aplikacjach transportu publicznego pasażeróww pojazdach transportu publicznego. Obecnie zakończyły się prace nad modułamiLFP.
Na koniec warto dodać, że autobusy wyposażone w bateriezaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT przejechały po całej Europie 28milionów kilometrów. Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, polskafirma zbiera dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastachcałej Europy. To pojazdy takich marek, takich jak Solaris Bus & Coach,Tribus, Voith, JBT, Kiepe Electric GmbH, Temsa, które także mogliśmy zobaczyć nategorocznych targach Busworld.
„