Busworld 2019: Karsan Jest i Atak na elektryczność [FILM]
W Brukseli Karsan zaprezentował swój najnowszy elektrobus Atak Electric, któremu towarzyszyć mniejszy brat: Jest Electric. Producent chce mocno postawić na napęd bateryjny i być liderem w segmencie MINI i MIDI.
Karsan przedstawił na Busworld swoją linię autobusów zasilanych elektrycznie: Atak Electric i Jest Electric – oba z napędem i akumulatorami od BMW. Pierwszy z nich zadebiutował w tym roku, natomiast już jest produkowany seryjnie. Dzięki zastosowaniu pięciu baterii opracowanych przez BMW o łącznej pojemności 220 kWh, Atak Electric może pochwalić się zasięgiem aż 300 km. Lądowanie akumulatorów pojazdu zajmuje 5 godzin – przy wolnym ładowaniu i ok. 3 godzin – przy szybkim ładowaniu.
Z kolei Jest wyposażony w silnik elektryczny BMW o mocy 170 KM i momencie obrotowym 290 Nm z opcjonalnymi akumulatorami 44 lub 88 kWh, co daje zasięg do 210 km.
„Wraz z BMW, jedną z wiodących marek motoryzacyjnych w światowych technologiach pojazdów elektrycznych, produkujemy elektryczne rozwiązania dla transportu publicznego, które mogą być używane na całym świecie. W związku z tym z dumą przedstawiamy Atak Electric, który wyróżnia się także nowym obliczem, a dzięki unikalnej technologii i wymiarom jest pionierem w swojej dziedzinie. Dlatego jako 100-procentowo turecka marka mamy w dłoni tytuł pierwszej i jedynej w kraju firmy, która opracowała już dwa pojazdy elektryczne w ciągu jednego roku i rozpoczęła ich masową produkcję. Karsan Atak Electric posiada 5 akumulatorów BMWi o pojemności 44 kWh. Dzięki tym akumulatorom zasięg Atak Electric sięga nawet 300 km, co daje wyjątkową przewagę nad konkurencją.” – mówił Okan Bas, dyrektor generalny tureckiego Karsana.
Już od sierpnia producent zapewnił o swojej gotowości do rozpoczęcia produkcji nowych elektrobusów, deklarując że oferowane akumulatory posiadają gwarancję na 4 lata lub 200.000 km, z kolei na silnik trakcyjny producent udziela gwarancji antykorozyjnej i mechanicznej na okres dwóch lat lub 200.000 przejechanych km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Od sierpnia 2019 r. Atak Electric rozpocznie roadshow we Francji, Niemczech, Rumunii, Włoszech, Portugalii i Bułgarii i będzie kontynuować tę działalność do końca roku. Masowa produkcja modelu Atak Electric, który jest skierowany głównie na rynki europejskie, rozpocznie się w sierpniu. Będziemy kontynuować naszą silną współpracę z BMW i mamy nadzieję, że razem będziemy tworzyć nowe rozwiązania dla transportu publicznego.” – dodawał Okan Bas.
Dodajmy również, że do tej pory od momentu rozpoczęcia produkcji najmniejszego elektrycznego modelu Karsan JEST electric jeździ już po Europie aż 35 sztuk, m.in. we Francji, Niemczech czy też Grecji i Słowacji.
„