Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Busworld 2019: Isuzu z elektrykami, CNG i cabrio [FILM]

infobus
23.10.2019 07:00

Firma Anadolu Isuzuzaprezentowała w Brukseli aż trzy pojazdyelektryczne plus jeden autobus gazowy w wersji międzymiastowej. Tak szerokie e-inwestycjeto duże zaskoczenie.

Łącznie na Busworld mogliśmy zobaczyć aż 9 autobusów Isuzu, w tym: Visigo Hyper, Turquoise, Citiport 18, Citiport 12 Hyper, Novociti Volt (Medium Range), Novociti Volt (Long Range), Interliner 13 CNG, Citivolt 12 i Novo Cabri.

-„Turcja jest jednym zwiodących światowych ośrodków produkcji autobusów i autokarów każdej wielkości.Anadolu Isuzu utrzymuje pozycję lidera w eksporcie pojazdów w klasie MIDI i zmierzamyw kierunku globalnej marki, oferując – dzięki naszym silnym możliwościombadawczo-rozwojowym – różne rozwiązania dla transportu publicznego. Wnadchodzącym okresie będziemy również kontynuować inwestycje w nowe pojazdy. Dlategoz dumą prezentujemy na Busworld 2019 pojazdy z alternatywnymi napędami – wszczególności nasze pojazdy elektryczne i CNG”- powiedział Bora Koçak, prezes grupy Anadolu, AutomotiveGroup.

O swoich ambitnych planach Isuzu mówiło na konferencji prasowej:

Dziewięć autobusów

Łącznie turecki producentpojazdów użytkowych pokazał w Belgii dziewięć różnych pojazdów, w tym cztery premierowe:

  • Isuzu Novociti Volt to całkowicieelektryczny midibus, bazujący na doskonale znanej nam wersji z silnikiem diesla- Novociti Life, który zadebiutował na rynku w 2018 roku. Akumulatoryumieszczone na dachu Novociti Volt mają pojemność 200 kWh, co daje zasięg do270 km. Centralny silnik elektryczny Siemens, umieszczony z tyłu pojazdu, mamoc 240 kW i moment obrotowy 2300 Nm. Isuzu daje gwarancje na baterie (że ichpojemność nie zmniejsza się poniżej 70%)na 5 lat lub 250 000 km. Pojazd może być ładowany z jednego gniazda ładowaniaAC (22 kW) lub DC (140 kW). Oprócz możliwości szybkiego ładowania (DC) wzaledwie dwie godziny przy napięciu roboczym 600 V, akumulatory można równieżładować przez ładowanie zajezdniowe (AC)w ciągu ośmiu godzin. Jak informuje producent – system szybkiego ładowania wzaledwie 10 minut daje zasięg do 50 km. Novociti Volt ma też trzy panele słoneczne nadachu. Fotowoltaika obsługują urządzenia niskonapięciowe (24 V), co pomagazwiększyć zasięg pojazdu. Novociti Volt jest wyposażony również w systemtelematyczny „Aconnect”, który analizuje dane pojazdu, takie jak prędkośćpojazdu, poziom akumulatora, zużycie energii, położenie pedału przepustnicy ihamulca itp. Pomaga to operatorom podjąć działania w celu zmniejszenia kosztówoperacyjnych.

  • Isuzu Citivolt 12, czylikolejny elektrobus z oferty tureckiej firmy, który dzięki długości 12 m możepomieścić do 90 osób, z czego 30 na miejscach siedzących. Niskopodłogowy pojazdwyposażony w system przyklęku zapewnia niepełnosprawnym pasażerom łatwy dostępdo autobusu. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 351 kWh zapewniają zasięgdo 300 km. Centralny silnik elektryczny Siemens z tyłu pojazdu ma moc szczytową230 kW i maksymalny moment obrotowy 3000 Nm. Isuzu gwarantuje, że żywotność baterii nie spadnie poniżej 70%przez osiem lat lub 400 000 km. Dzięki płynnemu układowi chłodzenia zestawuakumulatorów pojazd może działać w każdych warunkach klimatycznych. Akumulatormożna ładować wolno – za pomocą ładowarki prądu stałego do maksymalnej mocy 120kW oraz szybko – z napięciem roboczym 600V, co umożliwia naładowanie w zaledwie cztery godziny.

  • Isuzu Interliner 13 CNG zgazowym, 6-cylindrowym silnikiem Cummins to kolejny pojazd, który wyróżniał sięna stoisku Isuzu na Busworld 2019. To pierwszy w historii tureckiej firmy gazowy autobusw segmencie międzymiastowym o długości 12 m. Interliner 13 CNGzostał opracowany specjalnie w celu zaspokojenia popytu na pojazdy do transportu wahadłowego, szkolnego i w zakresie międzymiastowych linii na krótkich dystansach. Oczywiście na rynkueuropejskim. Autobus sklasyfikowany został jako klasa II ze względu na fakt, żeoferuje miejsce stojące i miejsce dla wózkainwalidzkiego. Pięć gazowych zbiorników z CNG mieści 1520 litrów. Z kolei mocsilnika to 320 KM i moment obrotowy 1356 Nm. W pojeździe są dwoje drzwi w układzie 1-2-0. Środkowe drzwi mają dwa skrzydłai otwierają się na zewnątrz, aby zapewnić wystarczająco dużo miejsca na wejściei wyjście z pojazdu. System dwuskrzydłowych drzwi umożliwia także wyposażeniepojazdu w podnośnik wózka inwalidzkiego (opcja). Pojemność bagażnika pojazduwynosi 7,3 m3 z windą i 7,6 m3 bez windy.

  • Isuzu Novo Cabrio – na Busworldzadebiutował też niezwykły mały autokar i jednocześnie konkurent dla IndcarMago2. Co ciekawe, model Novo Cabrio opracowany został przez czeskiego dilera Isuzu,czyli firmę Turancar CZ s.r.o. Firma w celu zaspokojenia potrzeb lokalnychklientów przerobiła egzemplarz Novo usuwając dach i boczne okna, dzięki temupojazd nadaje się do zwiedzania miast i transportu hop-off. Takie Novo nadajesię do wszystkich miast o wysokim potencjale turystycznym, a zwłaszcza Pragi, idlatego to cabrio będzie nadal prezentowane na różnych wystawach w nadchodzącymokresie.