Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2019: Irizar z nową generacją ie bus [FILM]

infobus
25.11.2019 08:00

Podczas belgijskiej wystawy zadebiutowała nowa generacjaautobusów elektrycznych Irizar ie bus, która dzisiaj obejmuje pojazdy 10, 12,15 i 18 metrowe.

Dzięki najnowszym innowacjom technologicznym i projektowymhiszpański producent wdrożył na rynek nową generacje swoich elektrobusów.Przypomnijmy, że pierwsze pojazdy z logo ie bus Irizar pokazał w lipcu 2014 r.Teraz nadszedł czas na zmiany, które obejmują m.in. redukcję masy, większapojemność pasażerską oraz nowe akumulatory zapewniające większy zasięg.

Większa pojemność

Teraz nowa generacja e-busów Irizara, dostępna w wersjach odługości 10, 12, 15 i 18 m, oferuje nowe, jeszcze bardziej wydajne akumulatory.Jedną ze zmian jest lepsza współpraca baterii z układem hamulcowym w celuefektywniejszego odzyskiwania energii, co z kolei ma wpływ na zmniejszeniezużycia paliwa i zwiększenie zasięgu pojazdu.Teraz przy baterii o pojemności 350 kWh i przy standardowych warunkachpogodowych, ie bus uzyskuje zasięg ok. 250 km, co odpowiada około 17 godzinompracy.

W nowej generacji Irizar oferuje do 5 możliwych miejsc dopodłączenia ładowarki (przy użyciu złącza combo 2).

Ponadto skrócił się czas ładowania, a pojazd w ramachwolnego ładowania jest gotowy do operacji już po 3 godzinach.

Oczywiście Irizar oferuje też opcję szybkiego ładowania zapomocą pantografu – od 50 kW do 600 kW.

Na koniec ważna informacja – nowa generacja elektrobusówIrizara może działać w ruchu podmiejskim i spełnia wymogi klasy II.

Hiszpański design

Oprócz najważniejszych zmian w układzie zasilania, Hiszpaniewprowadzili też kilka efektowanych zmian wwyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym pojazdu. Ściana przednia, teraz zbardziej wyraźnymi i eleganckimi liniami, jest coraz bardziej podobna doautokarów z rodziny Irizara. Wnętrze zostało również zmodyfikowane, tak abymożna było zastosować niektóre elementy z wersji BRT – czyli ie tram, w tymduże okna, oświetlenie boczne lub ekrany nad oknami.

Irizar ofertuje też opcję zastąpienia lusterek wstecznychkamerami, które wyświetlają obrazy na dwóch ekranach umieszczonych wewnątrzpojazdu po obu stronach kierowcy. W kabinie prowadzącego mamy też nową deskęrozdzielczą, która jest zgodna z przepisami przeciwpożarowymi 118R.

W zakresie bezpieczeństwa mamy też konstrukcję zgodną zECE-R66 / 02 (w zakresie wytrzymałości strukturalnej przy przewróceniu siępojazdu) i AVAS (akustyczny system ostrzegania zgodny z R138).

Zobaczcie te zmiany na filmie:

{https://vimeo.com/375366853}