Busworld 2019: eBus jako autobus przyszłości BYD [FILM]
Na wystawie Busworld Europe 2019 obecny był najważniejszychiński gracz na europejskim e-rynku, czyli firma BYD. Producent pokazał swój”autobus przyszłości, czyli nowy, zmodernizowany 12-metrowy elektrobus na rynkieuropejskie. W skład stoiska BYD wszedł również 8,7-metrowy autobus klasy MIDI.Wszystkie wyprodukowane zostały w europejskich zakładach BYD w Komarom i Beauvais.
Dzięki modernizacji 12-metrowego eBusa BYD osiągnął lepszy komfortdla pasażerów dzięki:
-
nowemu sufitowemu oświetleniu zintegrowanemu z kanałami powietrznymi,które współpracuje z bocznymi lampami i punktowym siedzeń, aby zapewnićoptymalne oświetlenie w całym wnętrzu pojazdu;
-
do tego mamy nowe siedzenia pasażerów, które są przymocowaneukośnie do ściany bocznej, co sprawia wrażenie „zawisu”, a mechanizm przesuwuumożliwia regulację odległości między pasażerami.
-
do tego dochodzą nowe materiały i kolory wnętrza, którepoprawiają wrażenia z podróży – wszystko w myśl zasady „podróżuję z domu dodomu”.
-
warto tez wspomnieć w zakresie komfortu pasażerskiego onowym systemie klimatyzacji CO2, która w trybie pompy ciepła system zwiększazdolność grzewczą, jednocześnie obniżając poziom hałasu i wibracji – ponowniezapewniając większy komfort pasażerom.
O tych wszystkich zaletach mówiono na konferencji prasowej:
Płynniejsza jazda
12-metrowy eBus wykorzystuje modułową konstrukcję nadwozianowej generacji, charakteryzującą się ona zwiększoną wytrzymałością isztywnością dla większego bezpieczeństwa. Do tego dochodzi zwiększona pojemnośćpasażerska. Zmodernizowana konstrukcja poprawiła też wygląd pojazdu dziękizewnętrznemu paskowi w kształcie litery „C” i dekoracyjnej osłonie, którazapewnia gładką, nowoczesną stylistykę. Dach kompozytowy zmniejsza całkowitąmasę. To samo robią nowe osłony kół, które dodatkowo upraszczają procesmontażu.
W opcji BYD oferuje też nowe cyfrowe lusterka boczne,oferujące bardziej aerodynamiczny kształt w celu zmniejszenia oporu ioszczędności energii podczas pracy. Ponadto kamera z lotu ptaka oferuje pełnywidok 360 stopni pojazdu na drodze, całkowicie eliminując martwe pola. Tanajnowsza technologia znacznie zwiększa bezpieczeństwo podczas cofania,parkowania i manewrowania na ruchliwych ulicach miasta. BYD wprowadza równieżnowy tryb awaryjny. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w układziezasilania pojazd jest ograniczony do maksymalnej prędkości 15 km / h, cozachęca kierowcę do zjechania w bezpieczne miejsce w celu oczekiwania na pomoc.
W zakresie opcji warto też dodać, że najnowszy 12-metrowyeBus będzie oferowany z niezależnym zawieszeniem przednim, które znaczniepoprawia jakość jazdy i zmniejsza promień skrętu pojazdu, a tym samym jeszczebardziej zwiększa jego możliwości. Na pewno docenią to też kierowcy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zwiększona żywotność
BYD zastosował w swoim autobusie technologię Battery ThermalManagement System (BTMS) . To chłodzony cieczą system, który gwarantuje, żetemperatura akumulatora pozostanie na optymalnym poziomie dla wydajnej pracy,przy jednoczesnym zmniejszeniu degradacji. BTMS zwiększa bezpieczeństwo iniezawodność systemu akumulatorów, umożliwiając pojazdom operowanie wewszystkich warunkach pogodowych – od północnej Skandynawii po hiszpańskiewybrzeże Costa del Sol.
Co więcej, aktywnysystem analizy floty BYD (BAFAS) monitoruje i integruje wszystkie kluczoweparametry operacyjne w całej flocie pojazdów, umożliwiając menedżerom flotypełne wykorzystanie zasobów. Architektura systemu jest przygotowana naprzyszłość – do inteligentnego transportu, Internetu rzeczy i analizy dużychzbiorów danych.
BYD w Europie
Od momentu wejścia na rynek europejski w 1998 r., BYD – jakinformuje firma – sprzedał na naszym kontynencie już prawie 1000 sztuk – główniew W. Brytanii. Na początku tego roku BYD dostarczył swój 50 000-ty globalny elektrobusdo hiszpańskiego operatora transportu publicznego TUBASA w Badajoz.
Dzięki dwóm zakładom produkcyjnym w Komarom na Węgrzech iBeauvais we Francji BYD Europe nawiązuje również współpracę z wieloma małymifirmami i innymi organizacjami, aby lepiej dostarczać dostosowane rozwiązaniadla swoich klientów w poszczególnych krajach europejskich.
-„Budujemy silne relacje z Europą” – podkreśla Isbrand Ho,dyrektor BYD Eutope. – „Współpracujemy z programami dla studentów, start-upamii lokalnymi firmami, które wspólnie tworzą miejsca pracy w całym łańcuchudostaw. Jesteśmy prawdziwie europejską firmą, budującą e-busy zgodnie zeuropejskimi specyfikacjami dla europejskich operatorów i dostarczającąrozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej na całym kontynencie.”
„