Busworld 2019: Cummins wchodzi w elektryczne napędy
Na belgijskich targach (od 18 do 23 października) Cummins zaprezentuje system akumulatorównowej generacji, w tym nową, niskoprofilową baterię.
Ten wyjątkowo płaski akumulator został zaprojektowanana rynek europejski, ale dostępny jest też na innych rynkach. Jego wysokość to 140mm przy autobusie o długości 8,9 metra. Zdaniem Amerykanów, ten produkt pozwoliproducentom OEM spełnić europejskie wymagania dotyczące niskiej podłogi przyjednoczesnym zachowaniu odpowiedni ulokowanego środka ciężkości imaksymalizacji wykorzystania przestrzeni w pojeździe.
-„System akumulatorowy nowej generacji to ekscytującespojrzenie na przyszłość oferty Cummins w zakresie zelektryfikowanych układównapędowych” – powiedziała Julie Furber, wiceprezes ds. elektryfikacji wCummins. – „Pojazdy elektryczne nabierają rozpędu w sektorze transportupublicznego i właśnie projektowanie akumulatorów z szybszym ładowaniem iwiększym zasięgiem będzie tutaj przełomową zmianą technologiczna.”
Część systemu
Nowa bateria ma być oferowana jako część szerszej platformymodułowej, wykorzystuje najnowszą technologię ogniw, aby zapewnić wysokągęstość energii i odpowiednie „upakowanie” w pojeździe. W zakresie kompletnegosystemu akumulatorowego (BES) Cummins wchodzą:
-
wysokoenergetyczne akumulatory BP74E montowane na dachu +sterownik systemu;
-
układ napędowy e-Drive, gdzie system trakcji jest pojedyncząjednostką, który łączy silnik, przekładnię i falownik w jednym lekkim systemie
-
akumulator BP39E, czyli najnowszą technologię akumulatoróww kompaktowej formie.
-„W połączeniu ze wsparciem globalnej sieci Cummins tensystem łączy w sobie niezawodność, jakiej oczekują klienci od naszej marki orazwysoką wydajność elektrycznych układów napędowych nowej generacji w formiezaprojektowanej z myślą o łatwej implementacji” – kontynuuje Furber.
System elektryczny akumulatorów nowej generacji będzieprezentowany na stoisku firmy Cummins numer 802b.
„