Busworld 2019: Belgijski debiut Rafako [FILM]
Po pokazie na katowickiej konferencji Impact MobilityRevolution 19, Rafako E-Bus udał się w podróż na targi do Brukseli. Dla raciborskiej firmy będzie to debiut na światowych salonach Busworld.
Podczas imprezy Impact Mobility Revolution 19 w Katowicach,Rafako pokazało swój pierwszy autobus, czyli prototyp 65-osobowego elektrobusu elektrycznegoo długości 8,5 metra.
Z ARPP
Pojazd został skonstruowany przez RAFAKO we współpracy z Agencją RozwojuPrzemysłu.
-„Rynek autobusów o napędzie alternatywnym jest dziś jednymz najbardziej perspektywicznych kierunków w rozwoju branży automotive. ChoćPolska jest wiodącym producentem i największym unijnym eksporterem tego typupojazdów, to potencjalna operacja wymiany krajowego taboru stanowi wyzwanie –nie tylko dla producentów, ale również firm energetycznych. Polscy producenciautobusów elektrycznych, a jest ich kilku, posiadają 36 proc. udziału w rynkueuropejskim. Analizy wskazują, że do 2025 roku zapotrzebowanie na te pojazdybędzie rosło rocznie o ok. 17 proc.” – podkreślił Paweł Kolczyński. Z tego teżwzględu Agencja Rozwoju Przemysłu podjęła decyzje o zaangażowaniu się w ten”bardzo istotny, innowacyjny obszar działalności”.
Wiceprezes ARP Paweł Kolczyński zapowiedział, że w przyszłościautobus może się stać „mocnym fundamentem floty gimbusów”O szkolnym kierunku Rafako pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Razem w e-Busie
Spółki ARP, RAFAKO i RAFAKO Ebus razem wystartowały wkonkursie NCBiR „Niskoemisyjny transport publiczny”. Celem podjętej współpracyjest produkcja seryjna autobusu. Pojazd jest obecnie na etapie homologacji.
Zmiany na rynku autobusów elektrycznych są optymistyczne.Jeszcze w 2016 r. na łączną liczbę 1942 szt. wszystkich nowych autobusów tylko42 konstrukcje (czyli 2,2 proc. wszystkich pojazdów) miały napęd alternatywny.W ciągu pięciu pierwszych miesięcy 2019 r. na 522 wszystkich nowych autobusóważ 123 pojazdy miały eko-napęd (24 proc. udziału).
„