Busworld 2019: Alternatywna ofensywa Isuzu [FILM]
Turecki producent Anadolu Isuzu pokazał na targach w Brukseliaż dziewięć różnych pojazdów, w tym po raz pierwszy cztery autobusy z alternatywnyminapędami.
Zielona alternatywa
Na Busworld Europe mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć trzypojazdy elektryczne z logo Isuzu to:
-
midibus Novociti Volt o wydłużonym zasięgu
-
midibus Novociti Volt o średnim zasięgu
-
pojazd klasy MAXI Citivolt 12
A do tego Isuzu pokazało premierowy model Interliner 13 CNG z napędem gazowym i midbus NovoCabrio. Oprócz tych debiutantów w Belgii mogliśmy spotkać starych znajomych,jak: Isuzu Visigo Hyper, Turquoise, Citiport 18 i Citiport 12 Hyper.
-„Turcja jest jednym z wiodących światowych ośrodkówprodukcji autobusów i autokarów. W Anadolu Isuzu utrzymujemy pozycję lidera weksporcie pojazdów typu midibus, a zmierzając w kierunku globalnej marki, zaczynamyprodukować nowe pojazdy oferując idealne rozwiązania dla transportu publicznego.Wszystko to dzięki naszym możliwościom badawczo-rozwojowym. W nadchodzącymokresie będziemy również kontynuować inwestycje w nowe pojazdy z pełnąprędkością” – powiedział podczas konferencjiprasowej Bora Koçak.
Zobaczcie nasz film z ekspozycji Isuzu:
{https://vimeo.com/379552297}
Isuzu Novociti Volt
Elektryczny midibus Isuzu Novociti Volt to młodszy brat NovocitiLife z silnikiem diesla, który został wypuszczony na rynek w 2018 roku. Akumulatoryumieszczone na dachu Novociti Volt mają pojemność 200 kWh, co daje zasięg do270 km. Centralny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu pojazdu, ma moc 240 kWi moment obrotowy 2300 Nm. W ramach gwarancji producent deklaruje żywotność bateriina poziomie do 70% wyjściowej mocy przez 5 lat lub 250 000 km. Pojazd może byćładowany z jednego, wolnego gniazda ładowania AC (22 kW) i wówczas może być wpełni naładowany w ciągu ośmiu godzin, kub poprzez szybkie ładowanie DC (140kW) w zaledwie dwie godziny przy napięciu roboczym 600 V. Jak podaje Isuzu – wzaledwie 10 minut system szybkiego ładowania Novociti Volt wydłuża zasięg do 50km. Jest jeden warunek – szybkie ładowanie może być używane tylko raz dziennie.Wówczas nie wpływa to negatywnie na żywotność baterii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz tego Novociti Volt ma trzy panele słoneczne na dachu,które ładują urządzenia niskonapięciowe (24 V), co pomaga zwiększyć zasięgpojazdu. Novociti Volt jest też wyposażony w system telematyczny „Aconnect”,który analizuje dane pojazdu, takie jak prędkość pojazdu, poziom naładowaniaakumulatora i zużycie energii. Generalnie poprawia wydajność flot i firmtransportowych poprzez raportowanie o pracy kierowców za pomocą czytelnych wykresówi obrazów. Na koniec dodajmy, że w serii Volt jest standardowo montowany systemAVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), który generuje sztuczny dźwięk pracy silnikadla bezpieczeństwa pieszych, zapobiegając w ten sposób ryzykownym sytuacjom.
Isuzu jest Citivolt 12
Kolejnym pojazdem elektrycznym prezentowanym na stoiskuAnadolu Isuzu był Citivolt 12. Dzięki długości 12 metrów i układowinapędowo-elektrycznemu (BEV) Citivolt 12 może pomieścić do 90 osób, w tym 30 namiejscach siedzącymi. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 351 kWh zapewniajązasięg do 300 km. Centralny silnik elektryczny Siemens z tyłu pojazdu ma mocszczytową 230 kW i maksymalny moment obrotowy 3000 Nm. Podobnie, jak w NovocitiVolt, producent daje gwarancję na żywotność baterii na poziomie do 70% przezosiem lat lub 400 000 km. Dzięki płynnemu układowi chłodzenia zestawuakumulatorów pojazd może operować w każdych warunkach klimatycznych.
Isuzu Interliner 13 CNG
Interliner 13 CNG z gazowym silnikiem Cumminsa o mocy 320 KMi momencie obrotowym 1356 Nm to kolejny pojazd w segmencie międzymiastowym zalternatywnym napędem. Pojazd został opracowany specjalnie pod kątem rynkueuropejskiego w celu zaspokojenia popytu na pojazdy wahadłowe, autobusy szkolnei transport międzymiastowy na krótkich dystansach. Interliner 13 CNG zhomologacją w klasie II oferuje cichą jazdę i bardziej wydajne zużycie paliwa.Pięć zbiorników CNG ma całkowitą objętość 1520 litrów.
W pojeździe mamy dwoje drzwi. Środkowe drzwi mają dwaskrzydła i otwierają się na zewnątrz, zapewniając wystarczająco dużo miejsca nawejście i wyjście z pojazdu. System dwuskrzydłowych drzwi umożliwia takżewyposażenie pojazdu w podnośnik wózka inwalidzkiego (opcja). Pojemnośćbagażnika pojazdu wynosi 7,3 m3 z windą i 7,6 m3 bez windy.
Isuzu Novo Cabrio
Na Busworld zobaczyliśmy też pierwszy pojazd cabrio wsegmencie MIDI. Model Isuzu Novo Cabrio opracowany został przez firmę Turancar,dystrybutora Anadolu Isuzu w Czechach. Jest to klasyczny model Novo, ale zezdjętymi górnymi i bocznymi oknami, dzięki czemu nadaje się do transportuhop-off w zabytkowych miastach. W Czechach przede wszystkim chodzi o Pragę.
„