Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Busworld 2017: VDL mistrzem rozmiarów

infobus
20.10.2017 07:13

Holenderski producentprzyzwyczaił nas do ciągłego poszukiwania zysku z posiadania. Podobnie jest itym razem. VDL wydłuża lub skraca swoje pojazdy, aby były jeszcze bardziejefektywne.

Krótko mówiąc VDL Bus& Coach reaguje na aktualne potrzeby, dostarczając konkretne,niestandardowe rozwiązania, które przyczyniają się do bardziej komfortowych iefektywnych podróży, w coraz bardziej zrównoważonym świecie. Dlatego nawystawie w Kortrijk mogliśmy zobaczyć:

  • VDL Citea SLFA-181Electric – czyli elektryczny autobus przegubowy o długości 18,1 metra,zbudowany pod projekty BRT (Bus Rapid Transit). VDL Citea SLFA Electric otrzymałniedawno Nagrodę Red Dot 2017 w kategorii „projektowanie produktów”. Podobnonigdy wcześniej VDL nie pokazywał modelu Citea SLFA-181 Electric na targowym stoisku…,także mamy pierwszą premierę.

  • VDL Citea SLF-120 -przegubowemu bratu towarzyszył standardowy elektrobus o długości 12 m, który możnabyło przetestować na terenach Busworld.

  • VDL Citea LLE-99 Electric – model o długości 9,9 m został opracowany specjalniedla mniejszych miast i regionalnych linii autobusowych.

  • VDL Citea LLE-127 -mistrz lekkości w wersji maksymalne o długości 12,7 m. Rozszerzony rozstaw osizapewnia przestrzeń na dodatkowe 4 siedzenia w porównaniu z 12-metrową wersją.W porównaniu z podobnymi autobusami o tej samej liczbie miejsc, Citea LLE-127 oferujemałą masę całkowitą i co za tym idzie, najniższe TCO na rynku.

  • VDL Citea LLE-12-0 – kolejnymistrz lekkości w wersji niskopodłogowej. W pełni wyposażony 12-metrowy modelważy mniej niż 9 000 kilogramów, czyli o ok. 2 tony mniej niż podobne autobusuinnych marek. Teraz także z funkcją Start-Stopi zintegrowanym systemem rekuperacji. Pokazana wersja 3-drzwiowa miała ciekawewnętrze zaaranżowane w nowoczesnej kolorystyce.

  • VDL MidCity – miejski minibusz obniżoną podłogą na wystawie w Kortrijk oferował 17 miejsc siedzących (w tym3 fotele składane) + 9 miejsc stojących + 1 miejsce na wózek inwalidzki. Dziękiniewielkim wymiarom (całkowita długość wynosi 8,061 m, w tym przedłużenie osi70 cm na zwisie tylnym), MidCity jest zwrotny, co czyni go dobrym rozwiązaniemdo zastosowań transportowych na wąskich ulicach i starych centrach miast.
  • VDL MidEuro – tozaskoczenie bo wydawało nam się, że VDL odchodzi od tej konstrukcji, a tu proszę – na terenach zewnętrznych pojawiłsię model VIP VDE MidEuro. Ten kompaktowy autobus turystyczny doskonale nadajesię do przewozu małych grup VIP. Aby utworzyć dodatkową przestrzeń, rozstaw osiwydłużono o 70 cm, a z tyłu pojazd został przedłużony o kolejne 30 cm. Tymsamuym całkowita długość wynosi teraz 8,4 metra. Wnętrze składa się z 16 fotelii 2 drewnianych stolików z siedzeniami w układzie „face to face”. Autobuswyposażony jest też w panoramiczne okna boczne, złącza USB, lodówkę, systemmultimedialny i 2 ekrany.
  • VDL Futura FHD2-106 opojemności 40 + 1 + 1. To oferta pod segment VIP – pojazd dla małych grup,które pragną podróżować w luksusie i komfortu.
  • Futura FHD2-135 opojemności 52 + 1 + 1 miejsc. To druga premiera VDL na targach o długości 13,5metra na dwóch osiach. Największą zaletą pojazdu jest duża przestrzeń bagażowapowyżej 12 m3 i maksymalny rozkład siedzeń 63 + 1 + 1. To wyjątkowe parametry dlapojazdów dwuosiowych. Do tego dochodzi średnica zawracania 23.480 mm, co sprawia,że ​​Futura FHD2-135 jest łatwa w manewrowaniu.
  • VDL Futura FDD2-141 -flagowy okręt VDL o pojemności 74 + 1 + 1. Tutaj VDL dzięki zastosowaniuunikalnej cienkiej podłogi uzyskał wysokość dolnego pokładu na poziomie 1,86 m – nikt inny w tej klasie tego nie ma.