Turecki producent odnosikolejne sukcesy w Europie. O nich właśnie była mowa podczas konferencjiprasowej na targach w Kortrijk, która odbyła się 19 października.
Malta
Zgodnie z zawartą umową z operatorem sieci autobusowych Maltese ALESA-ALSA, wczerwcu 2016 r. nastąpiła pierwsza dostawa miejskich pojazdów Otokar Kent C.Łącznie do końca lipca 2017 r. na Maltę dotarto 28 nowych pojazdów z Turcji.Zapewniają one połączenie z portemlotniczym (7 szt.) i obsługują jedne z najbardziej ruchliwych tras na wyspie.Wcześniej producent przekazał na Maltę 9-metrowe autokary Vectio C, który natyle dobrze się sprawdziły, że wypiarze zaczęli zamawiać tureckie produkty.
Podobnie jak w przypadkuVectio C, tak i miejskie autobusy są specjalnie przystosowane do wyspiarskichwarunków. Napęd maltańskiego Kenta stanowi silnik Cummins Euro 6 o pojemności6,7 litra, mocy 280 KM, współpracujący z automatyczną skrzynię biegów VoithDiwa.
Wnętrze obejmuje miejscaprzeznaczone na bagaż i porty USB, cozapewniające optymalny komfort pasażerom podróżującym z lotniska.
300. Otokar z Mauri Bus
Firmę Mauri doskonale znamy w Polsce, gdyż to na bazie licencji od tej właśniefirmy, czeska spółka Tedom budowała swoje pojazdy Kronos. W 2011 roku Maurizostała dilerem Otokara we Włoszech i właśnie teraz świętuje sprzedaż 300.pojazdu tureckiej marki. Jubileuszowy egzemplarz trafi do firmy AmagAlessandria, spółki z Grupy Zoncada. To jeden z 10. zamówionych niskopodłogowychautobusów miejskich Kent C o długości 12 m. Włoski operator ma obecnie ponad 30pojazdów Otokar. Pierwsza dostawa miała miejsce w 2014 roku.
Grupa Zoncada to klasykawłoskiego transportu. Założona w 1922 roku, posiada obecnie we Włoszech flotęponad 1000 autobusów. To jeden z największych operatorów we Włoszech, zudziałem ponad 10 firm, w tym właśnie m.in. Amag Alessandria.
Otokar w Kortrijk
Aby podkreślić tę współpracę Otokar pokazał na Busworld jubileuszowego Kentawłaśnie w barwach Grupy Zoncada. Wszystkie zamówione egzemplarze mają pojawićsię we Włoszech w 2018 roku.
Ich wyposażanie będziestandardowe. To m.in. sześciocylindrowesilniki Cummins Euro 6 i pojemności 6,7-l plus automatyczne skrzynie biegówVoith. Wersja dla Amag Alessandria to ma troje drzwi w układzie 2-2-2.
„