Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Busworld 2017: MAN z premierą Lion`s Coach

infobus
20.10.2017 10:11

MAN postawił w Kortrijk na autokary, a w głównym świetlereflektorów błyszczał Nowy Lion`s Coach.Pamiętajmy, że za rok producent będzie chwalił się swoimi elektrycznymii miejskimi premierami. Nadchodzi ważny czas dla niemieckiej marki. MAN Truck & Bus wystawił pięć autobusów naswoim stoisku w hali nr 2, a pozostałe cztery były dostępne na testy naterenach zewnętrznych.

MAN Lion`s Coach
Zaczynamy od premiery MAN Lion`s Coach. Debiutant wystąpił jako13-metrowy autobus z dwiema osiami. Pojazd o długości 13,091 mm oferuje do sześciu dodatkowych miejsc więcejniż jego 12-metrowy brat. Autokaru wyposażony został w 6-cylindrowy silnikwysokoprężny D2676 LOH o mocy 460 KM (338 kW) i 12-biegową automatycznąskrzynię biegów MAN TipMatic z łatwą obsługą Start-up. Nowy lew spełnia nową normęw zakresie bezpieczeństwa. czyli ECE R66.02 i jest teraz w stanie pochłonąć o 50%energii więcej uderzeniowej podczas zderzenia.
Kolejny mocne punkty to: główne reflektory i tylne światła wtechnologii LED, zapewniające ekonomiczność i bezpieczeństwo – podobnie jakliczne systemy wspomagania, czyli: LGS (asystent pasa ruchu; EBA (systemawaryjnego hamowania), czujniki światła i deszczu, sterowanie tempomatu MANEfficientCruise z funkcją „walcowania” EfficientRoll oraz sterownikMAN AttentionGuard. Do tego mamy system gaśniczy w komorze silnika.
Każdy, kto wsiadł do autokaru, zobaczy natychmiast, że jego wnętrze zostałozaprojektowane z myślą o atrakcyjności. Na przykład pasek świetlny LED biegnie wzdłużsufitu, aby podświetlić go ciepłym białym kolorem. Generalnie MAN koncentrujesię na używaniu jasnych, świeżych kolorów i tworzeniu poczucia przestrzeni.Uchwyty i szyny ze stali nierdzewnej zapewniają również elegancki wyglądautobusu.
MAN Lion's Intercity
MAN Lion's Intercity jest rozwiązaniem dla transportu międzymiastowego iszkolnego. Wariant „Intercity Xtra Lite” oferuje do 63 miejsc, co wkońcu pozowała MAN-owi konkurować na rynku autobusu dla uczniów. . Do tego jestto najbezpieczniejszy autobus międzymiastowy na rynku z normą ECE R66.02,zaawansowanym systemem hamowania awaryjnego (EBA) i innymi licznymi systemamipomocy. Jest napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 290 KM (213 kW). Podczasotwierania lub zamykania drzwi generuje się akustyczny sygnał ostrzegawczy izapewnia, że ​​ pasażerowie komunikacji miejskiej mogą bezpiecznie wsiadać i wysiadać.W targowym modelu, w 2 drzwiach, wbudowano hydrauliczny podnośnik dla osób oograniczonej sprawności ruchowej.
MAN Lion's City Hybrid
Niemiecki producent oferuje hybrydy od 2010 roku. MAN Lion's City Hybrid nadalcieszy się powodzeniem na rynku (także w Polsce) i wyróżnia się nieprzeciętnymdesignem.
Neoplan Skyliner
W 2017 r. świętujemy 50 lat rodziny Neoplan Skyliner. Historia sukcesupiętrowych autokarów rozpoczęła się 50 lat temu, a 5000. egzemplarz zostanie przekazany na Busworld w 2017 roku wKortrijk. Pojazd został dostosowany do potrzeb klienta przez CentrumModyfikacji Autobusów MAN w Plauen. Obok salonu na dolnym pokładzie, mamycztery stoły i nowoczesną kuchnię w kształcie litery L oraz toaletę próżniową – jak w samolocie. No i szklany sufit nagórnym piętrze. Pojemność targowego Skylinera to 76 pasażerów. W układzienapędowym zastosowano silnik wysokoprężny o mocy 500 KM (368 kW), automatycznąskrzynię biegów MAN TipMatic 12-biegową z automatyczną skrzynią biegów Intarderi Easy-Start oraz elektronicznie sterowane amortyzatory CDS.
Neoplan Tourliner
Nowy członek turystycznej rodziny Neoplan ma trudne zadanie – ma zostaćpojazdem VIP w autokarowej klasie ekonomicznej. Dlatego zaprezentowany na Busworldw Belgii wyróżniała aranżacja przestrzeni pasażerskiej – w układzie 2 + 1.Pojazd z 30 luksusowymi siedzeniami umożliwia nowe modele biznesowe, takie jakpodróże służbowe. W jego układzie napędowym zastosowano silnik wysokoprężny opojemności 6 cylindrów, 420 KM (309 kW) i automatyczną skrzynię biegów12-biegową MAN TipMatic.

Autobusy testowe
Na targach w Kortijk można było również przetestowaćautobusy producenta, w tym: MAN Lion's City CNG, Neoplan Tourliner C (13,103 mmz dwoma osiami), Neoplan Skyliner Interurban (klasa II). MAN Lion`s Coach C odługości 13,091 mm z dwiema osiami (pojazd przeznaczony do użytku we Francji,wyposażony jest m.in. w windę, przedłużony podest, kabinę toaletową orazsiedzenie dla maksymalnie 59 pasażerów (!).