Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Busworld 2017: Gazowy Crossway Low Entry

infobus
20.10.2017 10:58

Kolejną firmą, która widzi potencjał w gazyfikacji autobusowego taboru jest Iveco. WKortrijk zadebiutował gazowy autobus Crossway Low Entry Natural Power, którymoże zarówno obsługiwać linie miejskie, jak i lokalne czy międzymiastowe. Tokrok koncernu w kierunku gazowej rewolucji w transporcie regionalnym.

Czas na gaz
To oczywiście nie jest przypadek – od wielu lat włoska firmapromuje napęd gazowych – zarówno w autobusach miejskich Urbanway (CNG), jak i wdalekobieżnych ciężarówkach Iveco Stralis Natural Power (LNG). Teraz zachęconadobrymi wynikami z ich eksploatacji postanowiła pójść o krok dalej i wejść zgazowymi silnikami do autobusów lokalnych oraz regionalnych. Wpływ na tędecyzję miała także konkurencja – przede wszystkim czeski SOR, który od dwóchlata oferuje pojazdy regionalne (z serii CN) z napędem na CNG. Spodziewamy się,że wpływ Iveco i jego właściciela – koncernu CNH Industrial – spowoduje, żegazowa infrastruktura jeszcze szybciej się rozwinie i za moment pojawi sięszersza oferta autobusów gazowych – i to już w wersji międzymiastowej.

Sukces tego pojazdu – teraz wzmocniony przez nową ofertę wzakresie napędu – jeszcze bardziej umocni pozycję Iveco w Europie i to zarównow segmencie pojazdów niskowejściowych (miejskich / podmiejskich /regionalnych), jak i zasilanych gazem ziemnym. Dla takich rynków, jak Czechyczy Słowacja oznacza to szersze wejście autobusów gazowych na linie regionalnei międzymiastowe. To może być prawdziwa rewolucja.

Zalety?
Po pierwsze ekologia – niski poziom emisji cząstek i hałasu.W silnikach na gaz ziemny poziom cząstek jest bliski zeru, a emisja NOx jestzmniejszona o jedną trzecią. Poziom hałasu jest również mniejszy o połowę,oferując wyjątkowo cichą obsługę kierowcy, a także komfortową podróż pasażerom.Kolejna korzyść dla środowiska to również zmniejszona do 95% emisja CO2.

Crossway Low Entry Natural Power wyposażony został w silnikIveco Cursor 9 NP o pojemności skokowej 8,7 l, z udoskonalonym procesemspalania i zoptymalizowaną masą, co zapewnia lepszą efektywność paliwową wdalszych przewozach. Wtryskiwacze gazu nowej generacji, szynę paliwową i tłokizaprojektowano w sposób umożliwiający uzyskanie wysokiej mocy i momentuobrotowego. Dzięki temu Cursor 9 jest pierwszym silnikiem gazowym posiadającymmoc i moment obrotowy taki sam – lub nawet większy – jak tej samej wielkościsilnik wysokoprężny.

Nowy cichy tryb pracy 72 dB(A) sprawia, że silnik ten nadajesię doskonale do autobusów. Przebiegi pomiędzy wymianami oleju wydłużono do 75000 km, a elementy układu gazowego zmodyfikowano, zmniejszając do minimumkoszty obsługi.

To nie wszystko…
Jak zapowiada Iveco Bus, targi Busworld 2017 pojawi sięwiele niespodzianek, co może oznaczać, że nie tylko debiutant Crossway LowEntry Natural Power będzie tam głównym bohaterem…