Busworld 2017: Dwie premiery Temsy [FILM]
W Belgi turecki producent czuje się jak w domu. DlategoTemsa zawsze miała dobre wyniki na rynkach Beneluxu i Francji. Tak jest dodzisiaj, a w Kortrijk firma pokazała naprawdę szeroką ofertę plus nowe hasło „Smart Mobility”.
Na Busworld 2017 mogliśmy zobaczyliśmy dwa nowe produkty:
-
autobus turystyczny MD9
-
autobus szkolny autobus LD SB Plus
Oprócz tego:
-
elektryczny autobus miejski (klasa MAXI)
-
autobus turystyczny MD7 Plus (klasa MIDI)
-
autobus międzymiastowy Maraton (klasa MAXI)
-
autobus międzymiastowy kombi HD (klasa MAXI)
-
autobus turystyczny TS45 (klasa MEGA) – sprzedawany także narynku amerykańskim
Jak to wyglądało? – zobaczcie sami:
{https://www.youtube.com/watch?v=HoOTl5NwxbM}
W konferencji prasowej uczestniczył dyrektor generalnyTemsy, Dinçer Çelik. Oprócz niego pojawił się Hasan Yıldırım, który zostaniemianowany na stanowisko dyrektora generalnego z dniem 1 listopada oraz AcarKocaer, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży oraz Kadri Özgüneş, dyrektorsprzedaży i marketingu TEMSA. Dinçer Çelikpowiedział: -„Oferujemy pełną gamę produktów, obejmujących autobusydla wszystkich segmentów. To oznacza, że Temsa jest w stanie reagować nazmieniające się warunki i wymagania klientów. Są one odzwierciedleniem naszejsilnej pozycji na rynku światowym, jak również skutecznej strategiimarketingowej.”
Çelik zapowiedział wprowadzanie do oferty nowych technologii- w tym m.in. usługi „Fleetics”. Technologia ta korzysta z dużych baz danych,aby umożliwić analizowanie informacji zgromadzonych w autobusach w czasierzeczywistym.
Warto dodać, że w 2018 roku firma będzie obchodzić 50rocznicę powstania. Aktualnie firma zatrudnia 1650 pracowników i ma zakładprodukcyjny w Adanie. Roczna zdolność produkcyjna fabryki wynosi 4.500 dlaautobusów i 7.500 dla lekkich ciężarówek. Podobnie jak wszystkie firmytureckie, także i Temsa podkreślała, że jest czołową marką tureckiego rynkuautobusowego i jego liderem, i to od trzech lat z rzędu. Liczba autobusówsprzedanych w Turcji w ciągu 9. miesiącach 2017 r. wyniosła 3.393 szt. w tym Temsasprzedała 1055 szt., co dało jej udział na poziomie 31 procent. W podziale nasegmenty. firma ma 29% udziału w segmencie turystycznym, 23 procent wmiędzymiastowym i 15 procent w multifunkcjonalnym (w domyśle MIDI) i 37% w segmencie miejskim.
Acar Kocaer poinformował uczestników o międzynarodowychosiągnięciach TEMSA: -„Nasz eksport w 2016 r. wyniósł 129 milionów USD ispodziewamy się, że w 2017 r. wzrośnie o 43% i osiągnie 185 milionów USD”.Turecka marka najlepiej rozwija się na rynkach USA, Francji, Niemiec, WielkiejBrytanii i Szwecji.”
W Stanach Temsa zbliża się do 100 szt. i w 9 procent rynku.We Francji firma ma 6,1 procent udziału w segmencie turystycznym, 5,9 procent w segmencie międzymiastowym i 14procent wśród midibusów. W Niemczech, udział w rynku w 2016 roku wyniósł 2,9procent. Podobnie w Wielkiej Brytanii – 4,4 procenta w 2016 roku i Z olei wSzwecji udział Temsy wzrósł z 5 procent w 2016 r. do 11 procent za 9 m-cy 2017r.
„