Busworld 2017: Czym BSPL 'chłodził' w Kortrijk?
Spółka BSPL w trakcie największych targów BUSWORLD 2017 zaprezentowała kompleksowe rozwiązania układów chłodzeniadla czterech typów napędów i zasilania.
„Na targachmieliśmy okazję przedstawić rozwiązania, które dostarczamy dla czterech typówzasilania. Specjalnie na targi przygotowaliśmymoduły prezentujące innowacyjne rozwiązania modułów chłodzącychopracowane przez naszą firmę. Na stoisku BSPLmożna było obejrzeć m.in. rozwiązanie zapewniające odpowiedniątemperaturę pracy dla systemu ogniw wodorowych czy układ chłodzenia autobusu elektrycznego wrazz elektroniką sterującą” – powiedział Artur Kohlbrenner Dyrektor ZarządzającyBSPL sp. z o.o. – „W trakcie targów przeprowadziliśmy szereg rozmów zpotencjalnymi Partnerami biznesowymi imamy nadzieję, że doprowadzi to do podpisania kolejnych umów z odbiorcaminaszych rozwiązań na całym świecie”.
Poniżej, krótka charakterystyka modułów zaprezentowanych na targach BUSWORLD 2017 przezfirmę BSPL sp. z o.o.
Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, którydzięki odpowiedniej konfiguracji zadaje dokładnie taką prędkość obrotowąwentylatorów jaka jest konieczna aby utrzymać wymaganą temperaturę cieczychłodzącej. Dzięki takiemu rozwiązaniu oszczędzana jest energia.
Moduł dostarczany jest wraz z systemem sterowania (BOSCHREXROTH), kontrolującym pracę modułu wzależności od temperatur w ogniwach. System sterowania posługuje sięinformacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, co eliminuje koniecznośćstosowania dodatkowych czujników.
W module zastosowano lekkie i wydajne wymienniki, copozwala na oszczędności w masie układu.modułu. Natomiast wentylatory oparte o bezszczotkowe silniki to najwyższej jakości rozwiązania gwarantujące wydłużony czas eksploatacji imałą awaryjność.
Największe zalety:
- Zapewniaodpowiednią temperaturę pracy dla systemu ognisk wodorowych
- Gwarantujepracę w temperaturze do 45 degC
- Oszczędzaenergię dzięki regulowanej prędkości obrotowej wentylatorów
- Wykorzystuje system sterowania oparty na sterownikach BOSCH Rexroth
- Wykorzystaniesieci CAN pojazdu
- Małamasa modułu dzięki lekkim i wydajnym wymiennikom
- Długiczas eksploatacji i mała awaryjność dzięki zastosowaniu wentylatorów bezszczotkowych
Moduł dla silnikówDIESEL Euro6
BSPL w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynkowe opracowałonowoczesny typ modułu chłodzącego opartego na wentylatorach elektrycznych. Wdobie dbałości o środowisko naturalne i prostotę obsługi, wymagania dotyczącezastosowania wentylatorów elektrycznych coraz częściej pojawiają się wspecyfikacjach ostatecznych klientów, a co za tym idzie producentów autobusów.
Rozwiązanie zaprojektowane przez BSPL oparte jest owysokiej jakości wymienniki stosowane przez dużych producentów pojazdówOEM, pozwala na uzyskanie niskiegospadku ciśnienia, a co za tym idzie zastosowanie wentylatorów elektrycznych.
Użyte wentylatory to najwyższej jakości rozwiązania – oparte o silniki bezszczotkowe (wydłużonyczas żywotności wentylatorów – nawet do 30 000 h). Praca modułu nadzorowanajest przez sterownik, który dzięki odpowiedniej konfiguracji zadaje dokładnietaką prędkość obrotową wentylatorów jaka jest konieczna aby utrzymać wymaganątemperaturę cieczy chłodzącej. Znacząco wpływa to na obniżenie hałasugenerowanego przez układ chłodzenia, oraz mniejsze zużycie energii.
Sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieciCAN pojazdu, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników.
Największe zalety:
- Gwarantujepracę w temperaturze do 45 degC
- Oszczędzaenergię dzięki regulowanej prędkości obrotowej wentylatorów
- Cichapraca układu chłodzenia i niskie zużycie energii dzięki zastosowaniu sterownikanadzorującego pracę modułu
- Wykorzystaniesieci CAN pojazdu
- Długiczas eksploatacji (do 30 000 h) i mała awaryjność dzięki zastosowaniuwentylatorów bezszczotkowych
Moduł dla silników CNG EURO6
W aplikacjach, gdzie dostępna jest niewielka ilośćmiejsca na układ chłodzenia, bądź wymagania dotyczące maksymalnej temperaturypracy są wyższe niż standardowe dla Europy, BSPL z powodzeniem stosujerozwiązania oparte o hydrauliczny napęd wentylatora.
Prezentowane rozwiązanie zaprojektowane przez BSPL opartejest o wysokiej jakości wymienniki stosowane przez dużych producentów pojazdówOEM. Zastosowany dodatkowo Intercooler ,w sposób umożliwiający odchylenie go do czyszczenia.
Konfiguracja Sandwitch (jeden wymiennik za drugim)pozwala na minimalizacje miejsca potrzebnego na układ chłodzenia, wykorzystującprzy tym przewagę hydraulicznego napędu wentylatorów w postaci możliwości pracyprzy dużych spadkach ciśnienia.
Prezentowane rozwiązanie zostało zaprojektowane do pracyw temperaturze otoczenia sięgającej 55 degC – co odpowiada warunkom panującym wkrajach tropikalnych.
BSPL jako System Integrator Bosch Rexroth dostarczarozwiązania oparte o hydrauliczny napęd wentylatora w zestawie z kompletnymukładem hydraulicznym.
W module zastosowano pompę hydrauliczną o zmiennejwydajności. Pozwala to na dostosowanie prędkości obrotowej wentylatora dopotrzeb bieżącego obciążenia silnika oraz warunków otoczenia bez niepotrzebnejstraty energii. Dodatkowym atutem jest zastosowany zbiornik oleju o pojemnościjedynie 8l, który dzięki specjalnej konstrukcji pozwala na stosowanie przyprzepływach do 90l/min
Największe zalety:
- Gwarantujepracę w temperaturze do 55 degC
- Oszczędzaenergię dzięki regulowanej prędkości obrotowej wentylatorów
- Dostarczanyz kompletnym układem hydraulicznym napędu wentylatora BOSCH Rexroth
- Małamasa modułu dzięki lekkim i wydajnym wymiennikom
- Długiczas eksploatacji i mała awaryjność napędu wentylatora dzięki zastosowaniunajwyższej jakości komponentów Bosch Rexroth
- Niewielkiewymiary modułu
Moduł dla autobusów elektrycznych
Firma BSPL opracowała rozwiązanie układu chłodzenia dlaelektroniki sterującej autobusu elektrycznego. Prezentowane rozwiązanie zostałozaprojektowane do pracy w temperaturze otoczenia sięgającej 55 degC – coodpowiada warunkom panującym w krajach tropikalnych. W module zastosowanolekkie i wydajne wymienniki, co pozwala na oszczędności w masie modułu. Pracamodułu nadzorowana jest przez sterownik, który dzięki odpowiedniej konfiguracjizadaje dokładnie taką prędkość obrotową wentylatorów jaka jest konieczna abyutrzymać wymaganą temperaturę cieczy chłodzącej. Dzięki takiemu rozwiązaniuoszczędzana jest energia. Dodatkowo system sterowania odpowiada za pracę pompyobiegowej i raportuje stan pracy całego systemu do sieci CAN pojazdu.Wentylatory oparte o bezszczotkowe silnikito najwyższej jakości rozwiązaniagwarantujące wydłużony czas eksploatacji i małą awaryjność
W zakresie dostawy prezentowanego rozwiązania znajduje sięrównież pompa obiegowa, dodatkowe czujniki i zbiornik wyrównawczy. BSPLdostarcza w ten sposób kompletny układ chłodzenia, który może być łatwozintegrowany w dowolnym pojeździe.
Najważniejsze zalety:
- Gwarantujepracę w temperaturze do 55 degC
- Oszczędzaenergię dzięki regulowanej prędkości obrotowej wentylatorów
- Małamasa modułu dzięki lekkim i wydajnym wymiennikom
- Długiczas eksploatacji i mała awaryjność dzięki zastosowaniu wentylatorówbezszczotkowych
- Wykorzystaniesieci CAN pojazdu
„