Busworld 2015: Volvo i autokarowy VBS [FILM]
Volvo Buses zaprezentuje na najważniejszej tegorocznej wystawie autobusowej Busworld w Kortrijk elektrobus Volvo 7900 Electric oraz autokary z dynamicznym układem kierowniczym Volvo VDS.
Volvo Buses weźmie udział w najważniejszej tegorocznejwystawie autobusowej Busworld w Kortrijk i już zapowiada dwie premiery:opisywany przez pojazd Volvo 7900 Electric oraz unikalny dynamiczny układkierowniczy Volvo VDS, który znalzł zastosowanie w kilu modelach autobusów turystycznychszwedzkiego producenta. Od 2013 r. ten system jest stosowany w ciężarówkach tejmarki. Aktywny układ kierowniczy został opracowany w ścisłej współpracy zkierowcami, aby jak najlepiej spełniał ich potrzeby. Rozwiązanie Volvo bazujena konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołemkierownicy, w którym siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydraulicznewspomaganie. Układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny sprzężony zwałem kierownicy. Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym wspomaganiemukładu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującąz częstotliwością ok. 2000 razy na sekundę. Generalnie Volvo Dynamic Steeringułatwia kierowanie samochodem w każdych warunkach pracy. ? Przy małej prędkościw pełni obciążonym pojazdem daje się kierować dosłownie jednym palcem. Podczasjazdy na autostradzie układ zapewnia bezkonkurencyjną stateczność kierunkową ?mówi Jan-Inge Svensson, jeden z inżynierów pracujących nad oprogramowaniemsystemowym w Volvo Trucks.
{https://www.youtube.com/watch?v=pn6dwyUqvA8}
VBS w skrócie
Zalety Volvo Dynamic Steering to:
-
Podczas jazdy z małą prędkością i wykonywania manewrówsilnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania i tym samym zastępuje mięśniekierowcy. Ten może usiąść wygodnie i się odprężyć ponieważ kierowanie pojazdemnie męczy barków i rąk. Kierowca jest w mniejszym stopniu narażony na bóle iurazy pleców, szyi i barków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
W czasie jazdy z większą prędkością układ znacznie ograniczadrgania odczuwalne na kole kierowcy, wywołane nierównościami drogi. Dzięki temukierowca nie musi stale wprowadzać korekt kołem kierownicy, co oznacza, żebardzo łatwe jest utrzymanie idealnego toru jazdy.
-
Układ kompensuje również negatywne oddziaływanie bocznegowiatru, tak aby kierowca mógł po prostu utrzymywać kierunek jazdy na wprost,bez potrzeby kontrowania kierownicą. Jazda jest bezpieczniejsza i bardziejkomfortowa.
-
Precyzyjna kontrola toru jazdy daje poczucie lepszejstateczności kierunkowej, co zwiększa komfort pracy kierowcy przy jednoczesnymzapewnieniu poczucia pełnego panowania nad pojazdem przy każdej prędkości.
Targowa premiera elektryka
Busworld Kortrijk będzie również okazje do zobaczenia zbliska najnowszego modelu producenta, czyli Volvo 7900 Electric – pierwszy produkowany seryjnie autobus miejskiVolvo Buses zasilany wyłącznie energią elektryczną. Aktualnie Volvo 7900 dostępny jest wyłączniew wersji 12-metrowej. Oprócz tego Volvo Buses oferuje szeroką gamęzelektryfikowanych autobusów hybrydowych: Volvo 7900 Hybrid (dostępny także wwersji przegubowej) i Volvo 7900 Hybrid Electric. W sumie do tej pory Volvosprzedało ponad 2200 hybryd odwprowadzenia ich do produkcji w 2010 roku. W Kortrijk stoisko Volvo będziemiało numer 502.