Busworld 2015: Scania z szeroką ofertą
Od 16 do 21 października br. podczas wystawy Busworld w belgijskimKortrijk Scania przedstawi najszerszą w branży ofertę autobusów na paliwaalternatywne. Będą to pojazdy dedykowane dla ruchu miejskiego orazpodmiejskiego, a także luksusowe autokary dla najbardziej wymagającychodbiorców. Każdy z nich został zaprojektowanyz myślą o dobrym samopoczuciu pasażerów, wysokiej sprawności technicznej orazposzanowaniu dla środowiska.
–?Scaniastopniowo poszerza swoją ofertę. Jesteśmy w stanie zaspokoić niemal każdąpotrzebę nabywcy, a co najważniejsze, możemy dostarczyć autobusy przystosowanedo zasilania dowolnym, dostępnym w handlu paliwem alternatywnym? – mówi KlasDahlberg, dyrektor Scania Buses and Coaches. – ?Scania jestw stanie pomóc odbiorcom w znacznym obniżeniu emisji dwutlenku węgla.?
Scania proponuje klientom najszerszą gamę silników Euro 6 napędzanychpaliwami alternatywnymi. Wyboru można dokonać między biodieslem, bioetanolemoraz biogazem. Posiadając przeszło 30-letnie doświadczenie z tym drugimpaliwem, dodajmy, że najłatwiej dostępnym z alternatywnych na świecie, jedynieScania może dostarczyć autobusy, które mogą przyczynić się do zmniejszeniaemisji dwutlenku węgla nawet o 90%. Autobusy szwedzkiego producenta są równieżdostępne z silnikami na biodiesel, np. typu HVO i RME.
Podczas wystawy Busworld Scania przedstawia przykładowe pojazdywybrane z bardzo szerokiej oferty. Hybrydowy Citywide, która może spalać paliwaalternatywne, jest doskonale przystosowana do ruchu miejskiego i podmiejskiego.Osiąga prędkość maksymalną do 100 km/h. Jako pojazd o tak uniwersalnejcharakterystyce, emitujący w dodatku bardzo mało gazów cieplarnianych stwarzaużytkownikom szansę szybkiego zwrotu inwestycji. Wystarczy na to pięć lat,uwzględniając wymianę zużytych akumulatorów. Dla porównania: zwrot inwestycjiprzy użytkowaniu autobusu wyłącznie naliniach miejskich będzie trwał o dwa lata dłużej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na całym świecie rośnie również zainteresowanie napędem gazowym.Zapewnia on niskie koszty eksploatacji, niewielki poziom hałasu oraz znaczneograniczenie emisji spalin. Osiągi gazowych autobusów Scania są porównywalne ztymi, jakimi charakteryzują się pojazdy z silnikami wysokoprężnymi Euro 6. Wefekcie cieszą się rosnącą popularnością wśród przewoźników w Europie. Ponieważmiasta stawiają coraz wyższe wymagania wobec pojazdów, Scania zasilana gazemlub biogazem jest interesującą alternatywą wobec autobusu z tradycyjnymsilnikiem Diesla.
W przypadku autokarów szwedzki producent stawia na sprawdzonątechnologię, która gwarantuje wysoką dyspozycyjność i niezawodność. Najnowszymasem w gamie silników Scania Euro 6 jest diesel o mocy 450 KM wykorzystującyjedynie system SCR. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią Opticruise znowymi funkcjami, zintegrowanymi z przewidującym tempomatem Active Predictiongwarantuje istotne oszczędności na zużyciu paliwa. -?Spodziewamy sięwielu owocnych rozmów z przewoźnikami obecnymi w Kortrijk? – dodał KlasDahlberg. ?Zapraszamy na naszą ekspozycję. Mamy do przekazania samedobre wiadomości.?
„