Busworld 2015: Doceniony VDL [FILM]
15 października, podczas targów w Kortrijk, Wim van derLeegte, prezes i przewodniczący zarządu VDL Groep otrzymał nagrodę BusBuilder of the Year 2015″. To uznanie dla jego wyjątkowych zasług dlaprzemysłu autobusowego. Wim van der Leegte nie był w stanie odebrać nagrodęosobiście i dlatego zastąpił go Rémi Henkemans, dyrektor VDL Bus & Coach.Wim przekazał w filmie następujący komunikat: „To wielki zaszczyt otrzymaćtą nagrodę. Mimo, że jest ona personalna to chciałbym ją zadedykować wszystkimnaszych pracowników VDL Bus & Coach. Mamy pełne zaufanie do przyszłości naszejfirmy, a wygranie tej nagrody jest wielkim bonusem.? Z kolei Rémi Henkemanspowiedział: -?Cały czas VDL wprowadza innowacje na rynek. Na naszym stosikumożecie zobaczyć piętrową Futurę. Mamy też wielki postęp w dziedziniezrównoważonego transportu publicznego. Jesteśmy bardzo dumni z naszego elektrobusuCitea Electric, który jest już wdrożony w wielu krajach. „
{https://www.youtube.com/watch?v=F-6kYgN1QLg}
Jej Wysokość Futura DD
Firma VDL Bus & Coach podczas targów w Kortrijk pokazałapremierowy model piętrowego autokaru ? Futura FDD2 o pojemności do 96pasażerów. To była jedna z najważniejsza premier belgijskiej wystawy. Jakpodkreśla VDL, dwupokładowa Futura może nie tylko przyczynić się do optymalnegowykorzystania floty (w myśl hasła ?zysk z posiadania”), ale także stać sięprawdziwa wizytówką dla wielu firm autokarowych. O tym wyjątkowym pojeździepisaliśmy już w InfoBusie TUTAJ
Szeroka oferta
Oprócz ?Jej Wysokości? Futury FDD2, spółka VDL pokazała równieżto co ma najlepszego w swojej ofercie, czyli autokary Futura FHD2 i FuturaFMD2. Pierwszy z nich ? w wersji FHD2-139/460 przy długości długość 13,9 moferuje 57 + 1 + 1 miejsc i jest wyposażony w silnik Paccar MX-13 340. Ten3-osiowy autobus turystyczny wyposażony został także w windę dla pasażerów nawózkach inwalidzkich ? co ciekawe, zabudowaną nad tylną osią. Z kolei FuturaFMD2-129/370 przy długości 12,9 m może zabrać na swój pokład 59 + 1 + 1pasażerów i wyposażony została w silnik Paccar MX-11 271. W środkowych drzwiachautokaru zamontowano kasetową windę, aby umożliwić pasażerom niepełnosprawnymbezpieczne wejście i wyjście z pojazdu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowość w dziedzinie e-mobilności
Jak podkreśla VDL ? alternatywne układy napędowe są corazpopularniejsze wśród firm transportu pasażerskiego, dlatego producent stalepracuje nad rozszerzeniem oferty w zakresie różnych napędów elektrycznych.Ważnym tutaj krokiem było wprowadzenie na początku tego roku przegubowegomodelu elektrobusa ? VDL Citea SLFA Electric. Ten w pełni elektryczny autobusprzegubowy ma długość 18,1 m i w Kortrijk wystąpi w futurystycznej wersji BRT.Elektrobusowi będzie towarzyszyć Citea SLF Electric o długości 12 metrów,wyposażona w system napędowy firmy Siemens i pantograf. Eko-ofertę VDL uzupełniCitea SLF Hybrid ? w barwach De Lijn. Flamandzki koncern zamówił w 2014 r. aż120 egzemplarzy tego modelu i jeden z nich pojawi się właśnie w Kortrijk.
MINI-premiery
Ważnym wydarzaniem był też debiut VDL Citea LLE w wersji3-drzwiowej (1-2-1) oraz Dial-a-bus, czyli miejskiego minibusu zbudowanego nabazie MB Sprinter. Ten kolejny przedstawiciel serii Midcity, oferujący 13miejsc siedzących (w tym dwa składane siedzenia) oraz 9 miejsc stojących.Oczywiście jest w pełni przystosowany do transportu osób niepełnosprawnych.Jego kompaktowe wymiary (długość całkowita wynosi 6 944 m) sprawiają, żerodzina Midcity ? jak przystało na klasę MINI ? jest zwrotna i idealnie nadajesię do transportu w wąskich uliczkach starych centrach miast. Idąc za ciosem,VDL Bus & Coach zaprezentuje także innego MINI-debiutanta ? MidEuro, czylikompaktowy autobus przeznaczonego specjalnie dla segmentu luksusowegotransportu pasażerskiego o pojemności maksymalnie 22 miejsc. Na zakończenie ciekawostka – VDL przy produkcji minibusów ostatnio ściśle współpracuje z … słowacką firmą Rosero, którą z kolei w Polsce od niedawna reprezentuje CMS-Auto. Może tą drogą pojawią się w naszym kraju pierwsze minibusy oferowane także w sieci VDL?
„